הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין מאיימת על ארצות הברית: "נכה בנחישות על כל החלטה פזיזה"
דובר משרד החוץ הסיני התייחס לרשימת הסנקציות האמריקניות שהוטלו בעקבות טענות להפרות זכויות אדם, והזהיר מפני "התערבות בעניינים הפנימיים של סין"

סין מזהירה את ארצות הברית כי היא "תכה בחזרה" בתגובה לכל פעולה "פזיזה", וקוראת לוושינגטון לחזור בה מהסנקציות האחרונות שהחילה נגד אנשים וגופים הקשורים להפרות זכויות אדם שביצעה בייג'ינג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין (צילום: איי.אף.פי)

 

ביום שישי האחרון, ארצות הברית הטילה סנקציות גורפות בעקבות, לדבריה, הפרות הקשורות לזכויות אדם, נגד יחידים וישויות סיניות, כמו גם ממיאנמר, קוריאה הצפונית ובנגלדש.

בעקבות ההחלטה האמריקנית, דובר משרד החוץ של סין, וואנג וונבין, גינה אתמול (שני) את הסנקציות וכינה אותן כ"פעולות מעוותות". "אנו קוראים לארצות הברית לחזור בה לאלתר מההחלטה השגויה ולהפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של סין ולפגוע באינטרסים שלה", אמר.

"אם ארצות הברית תפעל בפזיזות, סין תנקוט באמצעים יעילים כדי להכות בנחישות", הוסיף וואנג במהלך מסיבת עיתונאים בבייג'ינג. וואנג נשבע כי "לא ניתן לערער את הנחישות של סין להגן על הריבונות הלאומית שלה, הביטחון והאינטרסים".

כמו כן, דובר משרד החוץ התייחס לביקורת הבינלאומית החריפה כלפי הרפובליקה הקומוניסטית בנוגע להתנהלותה עם הקהילה האויגורית המוסלמית, מיעוט טורקי החי בשינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב המדינה, וטען כי סין נחושה "להילחם באלימות, בטרור, בבדלנות ובכוחות דתיים קיצוניים".

 

הפגנה נגד מדיניות סין כלפי האויגורים (צילום: איי.אף.פי)

 

"הפעולות המעוותות של ארצות הברית אינן יכולות להרוס את התפתחותה של שינג'יאנג, לעצור את ההתקדמות של סין או להפוך את המגמה ההיסטורית של ההתפתחות שלה", אמר.

בין אלה שמשרד האוצר האמריקני הטיל עליהם סנקציות, היא חברת בינה מלאכותית סינית, SenseTime, שהואשמה בפיתוח תוכניות זיהוי פנים שיכולות לקבוע את מוצאו האתני של האדם, תוך התמקדות בזיהוי אויגורים אתניים. וואנג אמר כי הסנקציות נגד החברה הן החלטה "המבוססת על שקרים ומידע כוזב".

על פי גורמים באו"ם ובארגונים למען זכויות אדם, ההערכה היא שיותר ממיליון בני אדם, בעיקר אויגורים ובני מיעוטים מוסלמים אחרים, נעצרו או נכלאו בשנים האחרונות והוכנסו למחנות עבודה.

ביום חמישי האחרון, בית הדין הבלתי רשמי והעצמאי, שבסיסו בבריטניה, קבע כי ממשלת סין ביצעה רצח עם, פשעים נגד האנושות ועינויים נגד אויגורים ומיעוטים אחרים.

על פי סר ג'פרי ניס, ראש בית הדין האויגורי ועורך דין בולט לזכויות אדם, אמר שהממשלה הקומוניסטית שמה במטרה את האוכלוסייה האויגורית המוסלמית באמצעות מדיניות מניעת הריון ועיקור בכפייה, כדי לצמצם את המיעוט האתני. הוא טען כי "המנגנון העצום הזה של דיכוי, לא יכלו להתקיים ללא אישור ברמות הגבוהות ביותר".

סין מכחישה כל דיכוי והתעללות באויגורים או במיעוטים אחרים.

בשבוע שעבר, כזכור, הממשל האמריקני הכריז על חרם דיפלומטי נגד המשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2022. על פי ההחלטה, גורמים דיפלומטיים אמריקנים לא ייקחו כלל חלק במשחקים, אם כי הספורטאים כן יוכלו להתחרות.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE