הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-NIH משתמש בכספי המיסים לניסויים "אכזריים וחסרי תועלת" בכלבי ביגל
ארגון זכויות בעלי החיים הגדול בעולם חוקר את המכונים הלאומיים לבריאות בגין מימון ועידוד ניסויים מדעיים, במסגרתם מענים והורגים את חיות המחמד

המכונים הלאומיים לבריאות, ה-NIH, נמצאים תחת חקירה בגין האשמה במעורבות בחוזה על סך 1.2 מיליון דולרים שיושם בעשור האחרון, במסגרתו רכשו כלבים מסוג ביגל למטרות ניסויים. כך אמרה דפנה נחמינוביץ', סגנית ארגון זכויות בעלי החיים הגדול בעולם הנקרא PETA – אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ארגון PETA)

 

לדבריה של נחמינוביץ', בראיון שהעניקה לרשת 'פוקס ניוז', ההפרה האחרונה שבוצעה על ידי ה-NIH היא רכישת כמעט 5,000 ביגלים בוגרים וגורים מהספק Envigo שבווירג'יניה, עבור הסוכנות האמריקנית ועבור ממעבדות אחרות על מנת לערוך ניסויים הכוללים עינויים בכלבים.

במהלך ביקור של חוקרי PETA, יותר מ-360 כלבים נמצאו מתים, לכאורה. נחמינוביץ' ציינה כי משרד החקלאות האמריקני הזכיר את ה-NIH בשל התנאים ה"האיומים" בתוך המחסנים שלהם.

"הם הוזכרו... בגין הפרות ישירות וקריטיות... על כישלון לספק את צרכי החיים הבסיסיים לכלבים המיניקים הללו ולגורים שלהם, החזקת בעלי חיים בטמפרטורות של כ-35 מעלות ללא מיזוג אוויר, השארת מחטים בראשם של גורים כדי לנקז דם... ועוד הרבה יותר", אמרה סגנית PETA לרשת החדשות.

 

(צילום: ארגון PETA)

 

לטענתה, על פי החקירה שנמשכת, הכלבים במתקנים הללו גדלים במיוחד עבור "ניסויים אכזריים חסרי תועלת", וממומנים מכספם של משלם המיסים. עוד הוסיפה כי ה-NIH מוציא בדרך כלל כ-19.6 מיליארד דולרים בשנה עבור ניסויים בבעלי חיים.

נחמינוביץ' הסבירה כי המכונים הלאומיים לבריאות עורכים ניסויים על גזע הביגל מאחר שקל לענות אותם. "ביגלים הם קטנים וצייתנים. כלבים עדינים ונאמנים כל כך, ולמרבה הצער הם כל כך כנועים עד כדי שקל לענות אותם מבלי להוות סיכון לביטחון הגורמים שמתעללים בהם", אמרה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י והמכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות זיהומיות, נזכרו בשערורייה למימון ניסויים בתוניסיה, שבהם, לפי PETA, גורי ביגל סוממו לפני שהראשים שלהם ננעלו בתוך כלובים מלאים בזבובי חול רעבים ונגועים.

בסוף אוקטובר, מחוקקים משני צידי המפה הפוליטית דרשו מפאוצ'י להגיב לטענות כי ה-NIH מעניק מימון למעבדה בתוניסיה כדי לענות גורי ביגל עבור ניסויים מדעיים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE