הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העולם מבטל הגבלות – ויו"ר ה-WHO מזהיר: "נרטיב מסוכן שהמגפה הסתיימה"
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי התייחס לעובדה שברחבי העולם, ובארצות הברית בפרט, משנים את הנחיות הקורונה, ואמר: "יש תנאים אידיאליים להיווצרות גרסה מדבקת ומסוכנת יותר"

ארגון בריאות העולמי, ה-WHO, הזהיר ביום שישי כי מגפת הקורונה עדיין לא הסתיימה ואמר כי ישנה אפשרות להתפשטות של גרסאות חדשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר ארגון הבריאות העולמי (צילום: Shutterstock)

 

מנכ"ל ה-WHO, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, השתתף בוועידת האבטחה של מינכן, גרמניה, שהתקיימה ביום שישי האחרון. שם, הוא טען כי החיסונים והעובדה שהאומיקרון מדבק ביותר אך מתברר כגרסה הרבה פחות חמורה, "מביאים נרטיב מסוכן שהמגפה הסתיימה".

"אבל היא לא, לא כאשר 70,000 איש בשבוע מתים ממחלה אשר ניתנת למניעה וניתנת לטיפול", אמר אדהנום. "לא כאשר 83% מאוכלוסיית אפריקה עדיין לא קיבלה אפילו מנה אחת של חיסון. לא כאשר מערכות הבריאות ממשיכות להתאמץ ולהיסדק תחת עומס המאומתים. לא כאשר יש לנו וירוס מאוד מדבק, עם מעט מדי מעקבים כדי לעקוב אחר התפתחותו".

עוד אמר ראש ה-WHO כי העולם צריך להתכונן לאפשרות שגרסאות נוספות יופיעו. "למעשה, התנאים אידיאליים להיווצרות גרסאות אשר מדבקות יותר ומסוכנות יותר", אמר.

 

 

על פי נתונים שנאספו על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, יותר מ-65% מכלל אוכלוסיית ארצות הברית מחוסנים באופן מלא נגד נגיף הקורונה, כלומר שתי מנות חיסון של פייזר או מודרנה, או מנה אחת של ג'ונסון וג'ונסון.

ככל שהחיסונים הפכו לשכיחים יותר, מדינות וערים רבות ברחבי ארצות הברית החלו לבטל מנדטים שונים, בין אם חובת עטיית מסכות או חובת הוכחת חיסונים. ניו יורק וקליפורניה, למשל, הכריזו על תוכנית במסגרתה יבוטלו המנדטים השונים.

רק ביום שישי, ראש עיריית בוסטון אמרה שהעיר תסיים את חובת הוכחת החיסונים שלה לעסקים, זאת כמה ימים לאחר שוושינגטון הבירה הכריזה על מהלך דומה.

בעקבות הצעדים אשר נוגדים את הנחיות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), יו"ר הסוכנות רושל ולנסקי הודיעה לפני ימים ספורים על התכנון ליישר קו, ואמרה כי המומחים עובדים על הנחיות חדשות אשר יהיו מתואמות למציאות, זאת עם הסתייגות לאור האפשרות שהמצב יחמיר שוב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE