הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקסיקו תוקפת את וושינגטון: מאשרת במהירות סיוע לאוקראינה – אך שוכחת את אחיהם מדרום
בביקורת על התנהלות הבית הלבן, הנשיא המקסיקני הביע תמיכה בעזרה וההגנה שארה"ב נותנת לאוקראינה – אך גינה את העובדה שמתן סיוע למרכז אמריקה נגרר במשך ש

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, מתח ביקורת חריפה על ארצות הברית אשר פועלת במהירות לסייע לפליטים מאוקראינה, בעוד המשבר במרכז אמריקה לא מטופל כראוי בעקבות בירוקרטיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 נשיא מקסיקו (צילום: Shutterstock)

ארצות הברית הקדישה מיליארדי דולרים בסיוע הומניטרי וצבאי כאחד לאוקראינה, כדי לסייע למדינה להדוף את הכוחות הרוסים שפלשו לשטחה לפני חודש.

לופס אוברדור לוחץ כבר זמן רב על ארצות הברית להשקיע יותר במרכז אמריקה כדי לעזור להתמודד עם הגורמים השורשיים להגירה ההמונית מדרום ומרכז היבשת. הנשיא ג'ו ביידן, כזכור, התחייב להעביר לפחות 4 מיליארד דולרים לקידום פיתוח מרכז אמריקה ודרום מקסיקו.

בתגובה לסיוע לאוקראינה, נשיא מקסיקו אמר: "זה עתה, ארצות הברית אישרה משאבים, וזה בסדר כי זו המדיניות שלה להגן על אוקראינה... אבל זה אושר על ידי הקונגרס האמריקני לדעתי בתוך יומיים, והתמיכה באחים ממרכז אמריקה נגררת כבר במשך ארבע שנים, והיא לא אושרה".

במסיבת העיתונאים שערך, הנשיא אמר: "היחסים טובים מאוד" עם ארצות הברית, "אבל יש שם גם הרבה בירוקרטיה".

כזכור, לפני כשבועיים בית הנבחרים האמריקני אישר הקצאת 13.6 מיליארד דולרים שיועברו לסיוע לאוקראינה.

רק אתמול, למשל, פורסם כי ארצות הברית העבירה לקייב חבילה בסך 800 מיליון דולר של נשקים מתקדמים, הכוללים טילים נגד טנקים, נגד מטוסים, משגרי רימונים, שריונות גוף ועשרות מיליוני כדורי תחמושת. כמו כן, החבילה כלה 100 מערכות טקטיות של מל"טים מתקדמים, אשר יכולים לפגוע במטרות באופן מדויק גם ממרחק של קילומטרים.

כמו כן, הבית הלבן צפוי להכריז בימים הקרובים על תוכנית אשר תקל על פליטים אוקראינים פגיעים להיכנס לשטח ארצות הברית – בהם עיתונאים, פעילים וחברי קהילת הלהט"ב.

במסגרת התוכנית, הפליטים יוכלו לשהות זמן ארוך יותר בארה"ב, ובתקופה זו הם יקבלו שירותי תמיכה שונים. המטרה בחקיקה, בין היתר, היא להקל על אותם אוקראינים ולהביאם בטיסה לארה"ב, ולא להשאירם להתמודד עם מעבר הגבול במקסיקו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE