הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל פולקסווגן לשעבר מואשם במרמה
בהמשך לחשיפת הונאת "דיזלגייט" שבה נתגלו זיופים בבדיקות זיהום האוויר, הותר אמש לפרסום כי מרטין וינטקורן צפוי לעמוד לדין; דובר החברה: "אנחנו משתפים פעולה עם החוקרים"; הפרשה עלתה ליצרנית המכוניות כ-15 מיליארד דולר

בית המשפט בעיר דטרויט, מישיגן התיר אמש לפרסם כי מרטין וינטרקורן, לשעבר מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הואשם לפני כחודשיים בהונאה ובקשירת קשר לביצוע מעשי מרמה. התובעים בתיק מסרו כי האשמות באו בעקבות פרשת "דיזלגייט" אשר התגלתה בשנת 2015. בפרשה נחשף כי החברה זייפה את תוצאות בדיקות זיהום האוויר ב-11 מיליון כלי רכב בעלי מנוע דיזל. וינטרקורן, אזרח גרמני בן 70, הוא הנאשם התשיעי בפרשה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרטין וינטרקורן, לשעבר מנכ"ל קבוצת "פולקסווגן"


כזכור, הפרשה פגעה בחברת פולקסווגן באופן קשה ביותר. בשנת 2016 חתמה על הסכם מול הרשויות בארה"ב, במסגרתו הסכימה החברה לרכוש בחזרה את כלי הרכב שבהם זויפו התוצאות, או לחלופין לשלם בעבור החלפת החלק התקול, בהתאם לשיקול בעל כלי הרכב. מהלך זה עלה לחברה כ-15 מיליארד דולרים. חברת פולקסווגן התייחסה לפרסום הגשת כתב האישום בהודעתה: "אנו ממשיכים לשתף פעולה עם חוקרי משרד המשפטים האמריקאי בחקירת התנהלותם של אנשים פרטיים. לא ראוי בעינינו להגיב על החקירות הללו".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE