הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תפנית בעלילה: ה-NYPD משנה מדיניות לגבי מעשני המריחואנה
ראש העיר דה-בלאסיו הבטיח לעבוד על נושא זה לפני כחודש, וכעת סוכם עם המשטרה שהיא תחדול לעצור את אלו שמבקשים לצרוך את הסם ברחובות העיר; קנס של 100 דולר יוטל במקום, אך במקרים חריגים תיאלץ המשטרה לבצע מעצרים; בעירייה מעריכים כי מספר המעצרים בנושא זה יפחת באופן משמעותי

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, הודיע הבוקר (ג') כי מעשנים אשר ייתפסו בעת המעשה בציבור לא יעצרו החל מחודש ספטמבר הקרוב. הודעה זו תואמת את דבריו של ראש העיר בחודש הקודם. המדיניות החדשה צפויה להוריד את כמות העצורים בשל צריכת המריחואנה באופן משמעותי, שכן בשנה שעברה נעצרו 17,500 בני אדם בגין עבירה זו. כעת מעריכים כי המספר המעודכן יעמוד על כ-6,000 בלבד. את ההודעה מסר ראש העיר במרכז קהילתי בהארלם, השכונה שמובילה את רשימת המעצרים בנושא המריחואנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"ניתן לעצור פחות אנשים ולגרום לכולם להרגיש בטוחים יותר", אמר דה-בלאסיו. תחת המדיניות החדשה, לעוברים על החוק (שמתיר לעשן את הסם, אך לא במקומות ציבוריים) יינתן קנס בגובה 100 דולר, במקום להיעצר. אך ראש העיר הדגיש כי ישנם מקרים שבהם תיאלץ המשטרה לעצור את העובר על חוק זה. במידה שמדובר באדם בעל צווי מעצר על שמו, נמצא בתקופת מבחן, אינו נושא תעודה מזהה, בעל עבר פלילי אלים או נתפס בעת הנהיגה - הוא יעצר.


ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו (צילום: Shutterstock)


המשטרה תפעיל את שיקול דעתה ותבחן כל מקרה לגופו, כך שסביר שאדם שמעשן בפארק מלא בילדים ייעצר גם אם הוא אינו עומד בקריטריונים המוזכרים. כזכור, הנושא הועלה לסדר היום לאחר שהמשטרה וראש העיר ננזפו קשות לאחר שנתוני המעצר הצביעו על כך שרוב העצורים הם בני מיעוטים, בעיקר מהקהילות האפרו-אמריקאיות והלטיניות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE