הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הישועה לטראמפ תגיע דווקא מכיוון הרוצח של מולי טיבטס?
בצל שלל הפרשיות המפוקפקות ששמו נקשר אליהן, הנשיא מנסה לנצל את העובדה שמהגר לא חוקי הוא זה שרצח לכאורה את הסטודנטית מאיווה כדי לבקר שוב בחריפות את חוקי ההגירה ("הם פשוט בושה") ואולי לנצל את האירוע כדי להצדיק את מדיניות ההגירה בה הוא דוגל, לקראת בחירות האמצע הקרובות

עוד לא עברה יממה מאז נודע כי נמצאה גופתה של מולי טיבטס וכי החשוד ברצח הוא מהגר לא חוקי ממקסיקו, וכבר יש כאלה שככל הנראה מנסים לנצל זאת כדי להעלות את נושא ההגירה שוב לכותרות ובראשם כמובן עומד טראמפ. הטרגדיה שאפשרה לנשיא ארה"ב להסית את האש לעבר עניין ההגירה, לא יכלה להגיע בתזמון פוליטי טוב יותר עבורו והוא כמובן ניצל זאת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כריסטיאן באחנה ריברה, החשוד ברצח מולי טיבטס (צילום: COED)


תזכורת: רק אתמול הודה מייקל כהן, עורך דינו האישי של טראמפ במשך שנים כי הוא אירגן את תשלום דמי השתיקה לנשים מפורסמות כמו סטורמי דניאלס וקארן מקדוגל בידיעתו של טראמפ ומתוך כוונה ברורה להשפיע על הבחירות. אם זה לא הספיק לטראמפ, כעבור זמן קצר נודע כי מי שהיה יו"ר קמפיין הבחירות שלו, פול מנאפורט, הורשע ב-8 מתוך 18 סעיפי אישום וצפוי לעשרות שנות מאסר.

במהלך נאום שנשא בעצרת תמיכה בוירג'יניה טראמפ עוד ניסה להיתלות באילן המעורבות הרוסית וה'פייק ניוז' כפי שכינה זאת ולאחר מכן שלף את קלף ההגירה: "אישה צעירה, יפהפיה ותמימה נפלה קורבן לחוקי ההגירה שהם בושה כל כך גדולה. זה לעולם לא היה צריך לקרות", אמר הנשיא בפני הקהל התומך שלו.


נראה מרוצה מעצמו במהלך העצרת בוירג'יניה (צילום: גטי אימג'ס)


כריסטיאן באחנה ריברה בן ה-24 הוא החשוד המרכזי ברצח מולי טיבטס, הסטודנטית מאיווה שנעדרה מזה כחודש וגם זה שכנראה מייצר נקודת ציון נוספת בדיון הבוער של ההגירה לארה"ב. ריברה עבד בחווה באיווה במהלך השנים האחרונות ולפי החשד עקב אחרי מולי כאשר יצאה לריצה בלילה בו נעלמה עד אשר התעמת איתה פיזית. שרשרת האירועים המדויקת מאז לא ידועה עדיין, אך הסוף שלה כן כאשר גופתה של טיבטס נמצאה בשדה תירס באיווה לאחר שריברה הוביל לשם את החוקרים.

כאמור, עם היוודע דבר היותו של ריברה כמהגר לא חוקי, החלו להגיע ביקורות מכל עבר רפובליקני כאשר מלבד טראמפ היו עוד כמה שקפצו על העגלה. קים ריינולדס, האישה הראשונה המשמשת כמושלת מדינת איווה ורפובליקנית גאה, הביעה את דעתה על מערכת ההגירה בארה"ב: "כתושבי איווה, לבנו נשבר ואנו מאוד כועסים שמערכת ההגירה הכושלת אפשרה לחיית הטרף הזו לחיות בתוך הקהילה שלנו ואנו נעשה הכול כדי להביא את הרוצח של מולי לצדק".



הכוכב של אחת הפרשיות הבוערות איתן נאלץ טראמפ להתמודד, מייקל כהן (צילום: גטי אימג'ס)


לאורה אינגרהאם, מגישת הטלוויזיה והרדיו הרפובליקנית צייצה בטוויטר באותיות גדולות: "שערורייה!" ומי שהיה יותר מפורט ויותר בוטה ממנה היה מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר וחבר המפלגה הרפובליקנית שהיה מועמד פעמיים בעבר מטעם מפלגתו בבחירות לנשיאות: "אם יימצא אשם, ריברה יהווה תזכורת לכך שערי המקלט והגבולות הפתוחים הם טיפשיים בדיוק כמו הפוליטיקאים שמקדמים אותם". גם דן בונגינו, סוכן ביון לשעבר אמר בראיון טלוויזיוני דברים חריפים למדי: "הוא במאה אחוזים לא צריך היה להיות פה ואם הוא לא היה (והאשמות נגדו נכונות), מולי הייתה חיה היום, זה לא דבר בלתי סביר או בלתי הגיוני לומר".

מהצד השני של המתרס היו תומכי ההגירה שדחו את העליהום המגיע מצד הרפובליקנים והציגו מחקרים המוכיחים כי מהגרים הם בעלי סיכוי נמוך יותר לבצע פשעים מאשר ילידי ארה"ב וכי אחוז הפשיעה בערי המקלט נמוך יותר מאשר ערים אחרות. הרפובליקנים כמובן לא התרשמו מהמחקרים ומי שיצא כנגדם והביא דוגמה הממחישה לטענתו את ההיפך ממה שהמחקרים טוענים, הוא ג'ו וולש, חבר קונגרס לשעבר מאילינוי.


"לא מקובל". ג'ו וולש, חבר הקונגרס לשעבר מאילינוי (צילום: AP)


וולש התייחס לרצח של קלי סטיינלי בת ה-32 ביולי 2015, רצח שלפי החשד בוצע ע"י מהגר לא חוקי, חוזה גארסיה סראטה ששוחרר מאז לאחר משפט מעורר מחלוקת שקבע כי הירי בוצע בשוגג. הרצח העלה לתודעה לאומית את עניין ההגירה הבלתי חוקית וג'ו וולש חיבר בין שני מקרי הרצח כאשר אמר: "קודם קלי סטיינלי ועכשיו מולי טיבטס, לא מקובל". גם אז, לפני בחירות 2016 טראמפ ניצל את הרעש שנוצר מרצח קלי סטיינלי, ביקר את הגבולות הרופפים וקרא להשלמת בנייתה של חומה בגבול הדרום-מערבי עם מקסיקו.

מארק קריקוריאן, ראש המרכז למחקרי הגירה, קבוצה שייעצה בעבר לבית הלבן בענייני הגירה, אמר כי קשה להעריך אם אכן תהיה השפעה פוליטית לרצח מולי טיבטס אך הוסיף כי "זה בהחלט אפשרי".






50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE