הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה קשה לישראל: הדמוקרטית הבכירה בארה"ב במסר לביידן - "תעצור את משלוחי הנשק"
הדמוקרטית הוותיקה שעדיין בעלת מנופי כוח משמעותיים בפוליטיקה האמריקאית חתמה על מכתב של כ-40 חברי קונגרס הקוראים לעצור את משלוחי הנשק לישראל

המחלוקות הפנים דמוקרטית בשאלה האם לעצור את הסיוע הביטחוני לישראל הולכת ומחריפה.

ועתה, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי - שעדיין משפיעה מאוד על קבלת ההחלטות במפלגה הדמוקרטית - יוצאת בפומבי נגד מדיניותו של ביידן להמשיך ולחמש את ישראל.

Axios מדווח כי פלוסי "חתמה על קריאה של חברי קונגרס לארה"ב להפסיק את העברת הנשק לישראל עקב הרג שבעה עובדי הסיוע בעזה".

המכתב שעליו חתמה, כלל את חתימותיהם של כ-40 דמוקרטים נוספים.

"לאור התקיפה האחרונה נגד עובדי סיוע והמשבר ההומניטרי ההולך ומחריף, אנו מאמינים שאין זה מוצדק לאשר את העברות הנשק הללו", הצהירו המחוקקים במכתב שהופנה לנשיא ביידן ולמזכיר המדינה בלינקן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אם יימצא שההתקפה הפרה את החוק האמריקני או הבינלאומי, אנו קוראים להמשיך לעכב את ההעברות עד שהאחראים יישאו באחריות", כתבו המחוקקים.

אינדיקטור לכך שהדמוקרטים חלוקים בשאלת הסיוע לישראל היא סירוב של מנהיגים מוסלמים להשתתף השנה בכנס הרמדאן שנערך בבית הלבן - וקיום סעודת סוף הצום במתכונת מצומצמת מאוד. מנהיג ופעיל מוסלמי אחד מסר ל-Middle East Eye שפלסטינים-אמריקאים "מתנגדים בתוקף לכל פלסטיני, ערבי, מוסלמי או כל אדם שיש לו טיפת אנושיות" המשתתף באירוע. כל זה מהווה כמובן יתרון לסיכויי טראמפ להשתלט מחדש על הבית הלבן בנובמבר, גם בהתחשב בסוגיית ישראל-עזה שהיא הרבה פחות מפלגת עבור המצביעים הרפובליקנים.

בינתיים ישראל הנסמכת כמעט אך ורק על נשק אמריקאי לחימוש צבאה מוצאת עצמה באובדן התמיכה הדו-מפלגתית בקונגרס ולמול קרע גם עם האגף המתון יותר של המפלגה הדמוקרטית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE