הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אינדונזיה: לפחות 98 הרוגים ברעידת אדמה - השנייה בתוך שבוע
הרעש פגע באי התיירותי לומבוק, והרשויות צופות שמניין ההרוגים עוד יעלה, משום שהמחלצים לא הצליחו להגיע עדיין לכל אתרי ההרס

יחידות החילוץ של אינדונזיה עדיין לא הגיעו לכמה מקומות שנהרסו ברעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה אמש (ראשון) באינדונזיה, וגבתה את חייהם של לפחות 98 בני אדם. מדובר בעיקר באי התיירותי לומבוק. הרשויות מעריכות כי מניין ההרוגים צפוי עוד לטפס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתים רבים שנפגעו ברעש הקודם נהרסו לחלוטין ברעידת האדמה


זו הייתה רעידת האדמה הקטלנית השנייה בתוך שבוע שפקדה את האי לומבוק. ב-29 ביולי נהרגו 16 בני אדם, ומאות בתים נפגעו. חלק מהבתים שנפגעו ברעידה ההיא נהרסו כליל ברעש האחרון, שהיכה בעוצמה של 7.0 דרגות.

דובר סוכנות האסונות הלאומית, פורוו נוגרונו, אמר כי הנזק היה "עצום" בצפון האי לומבוק. בכמה מחוזות, יותר ממחצית מהבתים נהרסו כליל או נפגעו בצורה קשה.

צוותי החילוץ, כאמור, עדיין לא הגיעו לכל המקומות שנפגעו ברעש, והרשויות מתמודדות בין השאר עם גשרים מתמוטטים, מחסור בחשמל וכבישים חסומים בהריסות. חוסר בציוד הנדסי כבד מקשה על הניסיונות לאתר נפגעים מתחת להריסות של מסגד שהתמוטט בצפון לומבוק, בזמן שתושבי הכפרים היו בתוכו במהלך תפילה, ציין נוגרונו.

לדבריו, מספר ההרוגים הגיע ל-91, והוא צפוי "לעלות באופן משמעותי". הוא הוסיף כי שניים מההרוגים הם מבאלי הסמוכה, וכל השאר מאינדונזיה. יותר ממאתיים בני אדם נפצעו קשה. אלפי בתים ובניינים ניזוקו, ובשלב זה כעשרים אלף בני אדם חוסים במקלטים זמניים.


תיעוד רעידת האדמה


הרשויות באינדונזיה מדדו את עוצמת הרעש בשבע דרגות, לעומת השירות הגיאולוגי האמרקיני שהכריז כי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה של 6.9 דרגות. הרעש התרחש בעומק נמוך יחסית של מעט יותר משישה מייל במעבה הקרקע בחלק הצפוני של לומבוק. רעידות אדמה כאלה לרוב גורמות לנזק גדול יותר מאשר רעידות אדמה שמתרחשות עמוק יותר.

"ישבנו לאכול ארוחת ערב בסביבות השעה שבע, ופתאום הרגשנו רעידה חזקה, והאורות כבו. כולם פשוט ברחו", סיפר קים ליבלט, תייר אוסטרלי שבא לחופשה באי הקסום, "פתאום הגג החל לקרוס עלינו".

"הציבור נכנס לפניקה ורץ לרחובות, בזמן שבניינים ובתים שנפגעו ברעש הקודם נפגעו שוב וקרסו", אמר נוגרונו. בעקבות רעידת האדמה פורסמו אזהרות צונאמי שהבהילו עוד יותר את הציבור, ורבים יצאו מבתיהם כדי להגיע למקום גבוה יותר, בייחוד בצפון האי, ובעיר מטראם, בירת מחוז נוסה-טנגארה מערב.


לפחות 20 אלף בני אדם חוסים במקלטים זמניים בעקבות ההרס הנורא


"צפיתי בטלויזיה ופתאום הרגשתי רעידה חזקה", סיפרה הריאן, תושבת לומבוק שלא הזדהתה בשמה המלא, "המנורה רעדה, ואנשים צעקו 'לצאת החוצה!'. רצתי אל תוך החשיכה בגלל שהחשמל נפל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE