הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וושינגטון נגד שינוי האקלים: תציב מכחיש התחממות גלובלית בראש ועדה שעוסקת בנושא זה
מכתב שנשלח אל סוכנויות ממשלתיות קורא להן לשלוח שאלות בנושא אל וויליאם האפר, שטוען שגזי חממה טובים לאנושות. הוועדה תפעל תחת הוועדה לביטחון לאומי

ממשל טראמפ שוקל להקים ועדה מיוחדת שתבחן את שינוי האקלים ואת הסיכונים הביטחוניים שהוא טומן בחובו. מי שצפוי לעמוד בראש הוועדה הוא לא אחר מאשר מדען בן 79 שמתנגד למדע האקלים הנפוץ. מכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות AP מגלה כי הממשל הפדרלי פנה לגורמים רשמיים רבים בסוכנויות הממשלתיות השונות כדי לשקול את המהלך שבסופו יכריז טראמפ על הקמת "הוועדה הנשיאותית לביטחון אקלימי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים בוושינגטון למען שינוי מדיניות הזיהום הסביבתי (צילום: Shutterstock)

במכתב שפורסם, התבקשו הגורמים השונים להפנות שאלות אל וויליאם האפר, חבר במועצת הביטחון הלאומי של טראמפ, ומתנגד בולט למסקנות המדעיות העיקריות בנוגע לשינוי האקלים. "האפר הוא דמות משונה אפילו במחנה המתנגדים לשינוי האקלים", אמר איש הצי לשעבר ופרופסור למטאולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, דייויד טיטלי. והוא לא היחיד שחושב כך. גם קים קוב, מג'ורג'יה טק, חושב ש"התפיסה השקרית והלא מדעית של האפר כלפי שינוי האקלים מסוכן לציבור האמריקני".

נעמי אורסקז, חוקרת ההיסטוריה של המדע ומחברת ספר על מכחישי שינוי האקלים מציינת שהאפר טוען כי פחמן דו חמצני, אחד הגזים העיקריים שגורמים לאפקט החממה ונוצר משריפת פחם, דלק וגז - הוא טוב לאדם, וכי הגז הזה זוכה ליחס רע "כמו היהודים העניים תחת שלטונו של היטלר".

על פי המכתב שפורסם, המועצה לביטחון לאומי תממן את פעילות הוועדה ותפקח עליה. בין תפקידי הוועדה יהיה "לבחון את דוחות הממשלה בנוגע לאקלים כדי לבדוק את המהימנות שלהם, ולייעץ לוועדה לביטחון לאומי על צעדים בנוגע להשפעה של שינוי האקלים".

הוועדה תהיה מורכבת מ-12 חברים, ובהם מומחים בנושאי ביטחון לאומי ומדעי האקלים. הפאנל יסקור בפני הנשיא כיצד האקלים עשוי להשתנות בעתיד בעקבות ההשפעה הטבעית וזו של האדם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE