הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתונים מדאיגים: הליגה נגד השמצה פרסמה את הדוח השנתי על אירועים אנטישמיים בארה"ב
רק שלושה ימים לאחר הפיגוע בבית הכנסת בסן דייגו, הליגה פרסמה את הדוח השנתי שלה, והנתונים מדאיגים. "חייבים לעמוד ולהתנגד לאיום באלימות אנטישמית"

מספר התקיפות האלימות נגד הקהילה היהודית בארצות הברית הוכפל בשנה שעברה, בזמן שמספר המתקפות הכלליות הכוללות גם ונדליזם והטרדה נותרו ברמות שיא. כך הודיעה היום (שלישי) הליגה נגד השמצה. ארגון הזכויות היהודי פרסם את דוח האירועים האנטישמיים השנתי שלו רק שלושה ימים לאחר הפיגוע בבית הכנסת בפאווי, בו נרצחה אישה אחת ונפצעו שלושה בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרוב לאלפיים אירועים אנטישמיים בשנה שעברה (צילום: Shutterstock)

הארגון מנה 1,879 אירועים אנטישמיים - הטרדות, ונדליזם או תקיפות פיזיות - בשנת 2018. מדובר בירידה של חמישה אחוזים לעומת מספר האירועים בשנת 2017, אך עדיין מדובר במספר האירועים השלישי בגודלו מאז שהליגה נגד השמצה החלה לאסוף את הנתונים מאז שנות השבעים. מספר האירועים האנטישמיים בשנת 2017 היווה עלייה של 57 אחוזים לעומת השנה שקדמה לו, והגיע לשיא מאז תחילת פרסום הדוחות השנתיים של הארגון.

הליגה מנתה 39 מקרים של תקיפה פיזית שבהם נפגעו 59 קורבנות בשנה שעברה. מדובר בעליה של 19 אירועים ו-21 נפגעים מאשר בשנת 2017. בין הנפגעים בשנה שעברה נמצאים גם 11 ההרוגים בטבח שבוצע בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג בחודש אוקטובר. זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר נגד יהודים בהיסטוריה של ארצות הברית.

"ברור שאנחנו חייבים לעמוד ולהתנגד לאיום באלימות אנטישמית, ולגנות אותה בכל דרך, לא משנה מה המקור שלו ולשיוך הפוליטי של התוקפים", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה.

 

בית הכנסת עץ חיים. האירוע הקשה ביותר נגד יהודים בהיסטוריה של ארצות הברית (צילום: גוגל)

ישראל דהן, שבתו בת השמונה וגיסו נפצעו בפיגוע הירי שהתרחש בשבת בבית הכנסת של חב"ד בפאווי סמוך לסן דייגו, אמר כי הוא לא מבין מדוע ישנה שנאה כה רבה. "אנחנו מקבלים כל אחד, ואוהבים כל אחד", אמר, "אני אפילו לא יודע למה אנשים כאלה קמים נגד היהדות ונגד העם היהודי".

הליגה נגד השמצה מנתה 1,066 מקרים של הטרדה בשנת 2018. מדובר בעליה של חמישה אחוזים לעומת מספר ההטרדות שרשם הארגון בשנה שקדמה לה. על פי הארגון, הטרדה כזו היא אירוע שבו יחיד או קבוצה של יהודים "מרגישים מוטרדים בשל התבטאויות אנטישמיות, כתובות או מילוליות, או מעשים של אדם או קבוצה אחרת". הנתון היחיד שבו הייתה ירידה בשנה שעברה היה ונדליזם, עם 774 אירועים - ירידה של 19 אחוזים לעומת שנת 2017.

"פעלנו רבות כדי להתנגד לאנטישמיות, והצלחנו לקדם חוקים נגד פשעי שנאה. למרות זאת, אנחנו עדיין ממשיכים לחוות מספר גבוה של פעילות אנטישמית", אמר גרינבלט.

על פי הדוח, "קבוצות קיצוניות או יחידים שקיבלו השראה מאידיאולוגיה קיצונית אחראים ל-249 אירועים אנטישמיים בשנה שעברה, ואחראים ל-13 אחוזים מהמקרים סך הכל. מדובר במספר הגבוה ביותר של אירועים אנטישמיים שמקושר לגורמים קיצוניים מאז 2004, כאשר לפחות 128 אירועים באו בעקבות עלונים שחולקו על ידי תומכי עליונות לבנה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE