הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מורחים אותנו? כימיקלים מתכשירי הגנה נגד קרינה מגיעים למחזור הדם, ולא ברור מה ההשפעה שלהם
מחקר שערכה הסוכנות גילה כי ארבעה מרכיבים של תכשירי ההגנה מהשמש חודרים ברמה מעל התקן, ויש לערוך לגביהם בדיקות מעמיקות יותר. החוקרים מדגישים כי המחקר לא אומר להפסיק להימרח

הכימיקלים שנמצאים בקרם ההגנה חודרים את העור ומגיעים למחזור הדם. כך עולה ממחקר חדש שפרסם אתמול (שני) ה-FDA. על פי המחקר, כמה מרכיבים של קרם הגנה מתוצרת חברות שונות מגיעים למחזור הדם בכמויות שעוברות את הרף שמחייב פיקוח ואישור ממשלתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות השימוש הנרחב, לא ברורה מה ההשפעה על הבריאות (צילום: Shutterstock)

"מוצרי הגנה מהשמש לא זקוקים לאישורים ולבדיקות כמו תרופות וכך למרפאות ולציבור חסר מידע על רמות הסמים הסיסטמיים למרות שימוש נרחב כבר כמה עשורים", כתב ראש ה-FDA לשעבר רוברט קליף ועורך המגזין הרפואי JAMA Dermatology קנד שינקאי, בדברים שצורפו למחקר.

המחקר בדק 24 נבחנים שנדרשו למרוח ארבעה סוגים שונים של קרם הגנה בצורת קרם, תמיסה או ספריי, במשך ארבעה ימים - ארבע פעמים ביום - באזורים שלא מכוסים על ידי בגד ים. לאחר מכן החוקרים בדקו את הריכוז של ארבעה מרכיבים שונים בדמם של הנבדקים: אבובנזון, אוקיסנזון, אוקטוקרילן ואקמסול.

כבר ביום הראשון לניסוי, כל ארבעת המרכיבים נספגו בדם ברמה שמצריכה בדיקה מעמיקה יותר של התכשירים השונים. שלושה מרכיבים נותרו במחזור הדם שבעה ימים. לאוקסיבנזון, לדוגמא, נדרשו פחות משעתיים מהשימוש הראשון כדי להיספג בדם ברמות גבוהות מהתקן.

מדובר באותו חומר שעל פי מדענים פוגע בשוניות האלמוגים, ונאסר לשימוש בהוואי.

ה-FDA הכניס בעבר את ארבעת הכימיקלים האלה לרשימת המרכיבים שיש צורך לבדוק אותם עוד לפני שניתן לקבוע שהם בטוחים ויעילים. עם זאת, עורכי המחקר מציינים כי תוצאות המחקר לא אומרות להפסיק להשתמש במוצרי הגנה מהשמש.

"העובדה שהם נספגים לא אומרת שהם לא בטוחים", אמרה אחת מעורכות המחקר, תרזה מישל, ראש המחלקה לתרופות ללא מרשם ב-FDA, "בגלל זה אנחנו רוצים מידע נוסף".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE