הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדענים מנסים להבין למה הירח מנצנץ בעזרת בינה מלאכותית
מסתבר שהירח מהבהב ומשנה את עוצמת האור באופן תדיר, אבל אף אחד לא יודע למה. מערכת חדשה של טלסקופים נועדו למצוא את הפיתרון לזה

בני האדם רואים אורות מהבהבים על הירח כבר אלפי שנים, אבל האסטרונומים עדיין לא יודעים מה גורם לזה. התופעה המשונה ידועה כ-transient lunar phenomenon TLP, ואסטרונום אחד מגרמניה מאמין שהוא בדרך לפתור את התעלומה המנצנצת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הירח מהבהב ואף אחד לא יודע למה (צילום: Shutterstock)

הקאן קיאל מאוניברסיטת וורצברג בבוואריה עומל על פרויקט שעשוי לחשוף את הגורם להבהוב המהיר, לשינוי הבהירות והחשיכה של הירח.

הוא משתמש בטלסקופ חדשני שנמצאת בספרד וכבר מביא להתקדמות, למרות שהשימוש בו החל רק בחודש אפריל האחרון. קיאל טוען שה TLP נמשך במשך שניות ספורות, אך הספרות המדעית טוענת כי ישנם הבהובים שנמשכים גם שעות.

אחרים טוענים כי מדובר באורות אדומים או ורודים נוצצים. רבים חוזים בתופעה הזאת כמה פעמים בשבוע, והיא יכולה להותיר כתמים שחורים על הירח. התצפית המאומתת הראשונה של התופעה נעשתה בשנת 1958.

למעשה, זו תופעה שמתרחשת כל-כך הרבה ולכן קשה להסביר אותה ולמצוא לה סיבה. הטלסקופ החדש של קיאל, כולל למעשה שני טלסקופים שמתצפתים על הירח בקביעות, ומעבירים את הנתונים למחשב עם בינה מלאכותית.

התכנה נועדה להבדיל בין התופעה לבין שינויי אור אחרים כגון מטאוריטים, כדי שניתן יהיה למצוא את מקור ההבהובים המשונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE