הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התקוממות הפלסטינים מוצדקת; המשטר הישראלי מושחת": מופע האימים של חברת הקונגרס
בראיון חסר מעצורים לתחנת רדיו, השתלחו אלכסנדריה אוקסיו קורטז ומנחה התכנית במדיניות ממשלת מדינת ישראל עד כדי השוואה לערב הסעודית ורוסיה בטענה שישנו תיאום בינהן. לדברי קורטז אוכלוסיות מדוכאות נוספות בארה"ב ובעולם צריכים לקחת דוגמה מהתקוממות הפלסטינית. "זה שאני מעבירה ביקורת על ישראל לא אומר שאני אנטישמית או נגד זכותה להתקיים", אמרה להגנתה

חברת הקונגרס הדמוקרטית, אלכסנדריה אוקסיו קורטז עושה זאת שוב וטענה אמש כי לפלסטינים אין שום דרך אחרת לבחור מלבד התקוממות, מכוון שהם מודרים על ידי ישראל, והציעה כי העניים בארה"ב ינהגו באותו אופן.

את הדברים אמרה קורטז בראיון לתוכנית הרדיו "אברו בבוקר", עם המנחה אברו דרדן, במסגרת שיחה על מה שהגדירו כ-"אי צדק שמאיים על ביטחונם של כל בני האדם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. צילום: Shutterstock

"ברגע שלמישהו אין גישה למי שתייה, אין לו אלא לבחור בהתקוממות, נכון?", היא שאלה והשיבה כי "זה לא אמור להיות ככה. אני לא מדברת רק על הפלסטינים, אלא על כל סוגי האוכלוסיות העניות ברחבי ארה"ב, דרום אמריקה ובכל העולם.

כאן התערב מנחה התוכנית וטען בתוקף כי ישנם ממשלים מושחתים ובתוכם ישראל, ארה"ב, רוסיה וערב הסעודית אשר לדבריו פועלים בתיאום.

עוד טען המנחה כי צעירים יהודים רבים מתנגדים ל"כיבוש" ומעוניינים בהדחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנוסף הוא תקף תופעה שהגדיר כ"עליונות היהודית הלבנה", שלדבריו, אינה מתקבלת על הדעת בקרב אנשים נורמטיבים.

"מה שמתרחש בין ישראל לפלסטינים, הוא מאוד מורכב אך גם מאוד נפשע ולא צודק", הוא קבע. 

 

התקוממות של נערים פלסטינים. מהלך מוצדק לדברי קורטז. צילום: Shutterstock

 

על כך השיבה קורטז היא לחלוטין מסכימה והוסיפה, "אני חושבת שברגע שעולה הדיון אצלנו באומה על יחסי ישראל והפלסטינים, השמרנים הפכו את זה למצב שכל ביקורת על מדיניות ישראל משמעותה שהמבקר הוא אנטישמי" 

"באותו אופן שהביקורת שאני מעבירה על הנשיא טראמפ אינה הופכת אותי לאנטי אמריקאית, כך גם ביקורת על ה"כיבוש" אינה הופכת אותי לאנטי ישראלית. זה לא אומר שאני נגד קיום המדינה אלא שאני רוצה שלפלסטינים יהיו אותן זכויות אדם כמו לישראלים".

לדבריה, כשמעבירים ביקורת על מדינות אחרות, העיקרון הזה של השמצת אותו מבקר כמתנגד לקיום המדינה, אינו קורה. "אם תעביר ביקורת על בריטניה, אף אחד לא יגיד לך שאתה מתנגד לזכותה של בריטניה להתקיים, לכן גם בעניינה של ישראל, אין צורך לשאול אותי שאלה שכזאת".

"היהודים אמנם נרדפו לאורך ההיסטוריה אבל אני לא חושבת שבאמצעות הדרת הפלסטינים, כך הם ייצרו לעצמם ביטחון", היא סיכמה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE