הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קנינו אוכל לשבוע אבל מהשעמום בטח נסיים אותו תוך 24 שעות"
אם חשבתם שהכאוס שולט ברחבי המדינה שבחוף המזרחי, הרי שהתמונה שמתאר רמי לוי, תושב בוקה רטון, שונה לחלוטין. לדבריו ישנה שאננות גדולה, שבהחלט יתכן שאינה מוצדקת, וזאת לאור ניסיון העבר כשהוריקן אירמה הגיע לעיר, ולא הותיר אחריו הרס רב. למרות זאת הוא מספר כי נערכו בהתאם מבחינת הכל, כולל חשמל ומזון

מצב חירום הוכרז בפלורידה לקראת הוריקן דוריאן שעושה דרכו לעבר חופיה, וצפוי להכות בה בעוצמה 4. במקביל מסתבר כי לא בכל האזורים במדינה ההיסטריה בעיצומה אלא דווקא בדיוק להפך.

תושבי בוקה רטון בפאלם ביץ', הם למודיי ניסיון מהוריקן אירמה שהגיע לאזור לפני שנתיים, יצר בהלה וגרם למנוסה גדולה, כשלבסוף מימדי הנזק בעיר היו רחוקים מהתחזיות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט המורה על הכניסה ל"תור ההוריקן" בתחנת דלק בבוקה רטון. צילום: רמי לוי

רמי לוי, אחד התושבים שמתגורר במקום עם משפחתו מספר על האדישות המפתיעה: "אנחנו לא לחוצים, יש פה סוג של שאננות בעקבות מה שקרה בפעם הקודמת. לדעתי זה דווקא לא בצדק, כי ההוריקן הפעם כן אמור להיות קרוב יותר אלינו. העניין הוא שאז כולם ברחו מכאן לאזורים כמו טמפה, אטלנטה או טנסי, ולבסוף דווקא שם היכה הוריקן אירמה".

"אם אתה משווה את התורים בתחנות דלק, היום זה לא מגיע לרבע מכמות כלי הרכב שהגיעו בתקופת אירמה", אומר רמי, "אמנם עכשיו הייתי בהום דיפו וב-LOWES, ועשרות אנשים עומדים בתור לקנות לוחות עץ, אבל זה דבר שבשגרה כחלק מהערכות לקראת הוריקן. בשכונה שלי אין שום דבר שונה למעט התארגנות של תושבים להכניס דברים שעלולים לעוף ברוח".

 

משאית הפוכה בתקופת הוריקן וילמה האימתני בשנת 2005. צילום: פאלם ביץ' פוסט

"לא רואים אנשים בפחד כלשהו, מה שבהחלט לא היה לפני שנתיים, כשאז בפרק הזמן הזה, שליש מהשכונה ברחה מפה. כרגע כולם רגועים ועוקבים אחרי ההתפתחויות".

גם ברמה האישית, רמי כלל אינו מודאג, "אני רגוע כי הבית שלי מוגן ואני לא גר באזור שמועד להצפה אז יש פחות לחץ. עדיין אני חושב שבאווירה מסביב יש יותר מידי שאננות, במיוחד אצל אלו שגרים בבתים פחות עמידים בפני אירועי טבע שכאלו. כנראה הם אומרים לעצמם, לפני שנתיים טרחנו כל כך ובסוף לא היה כאן כלום אז בשביל מה".

 

מארזי המים בבית משפחת לוי

חוץ מרכישת לוחות עץ, הוא מספר כי גם עניין המזון טופל, "קנינו הרבה מים, אני חושב שהרבה יותר ממה שצריך, וכמובן גם אוכל, לפחות לשבוע".

"יש לנו פה בדיחה שלא משנה כמה אוכל נקנה לקראת ההוריקן, מהשעמום בטח נסיים אותו ב-24 שעות הראשונות. גם קנינו גז במקרה שלא יהיה חשמל, ויש גנרטור. הכל בשגרה. כל אחד לפי יכולתו".

לשאלה מה הההוריקן הכי קשה שחווה, בלי להתלבט הוא שולף את התשובה, "ללא צל של ספק, וילמה לפני 14 שנה, זה היה מטורף, אסון טוטאלי. היינו כשבועיים וחצי בלי חשמל. לדעתי מאז הרשויות למדו והפיקו לקחים ורואים את זה בשטח".

 

"אסון טוטאלי". הוריקן וילמה. צילום: פלורידה צ'אנל

לטובת אלו שמעולם לא עברו הוריקן קרוב אליהם, מתאר רמי מה מתרחש ברגעים שלאחר מכן, "אי אפשר לצאת מהבית משמונה בערב ועד שש בבוקר, כי נציגי העירייה מנקים את הכבישים ומשגיחים שאף אחד לא יפרוץ ויבזוז חנויות או בתים. כנראה גם בגלל זה אנשים מפחדים לנטוש את הבתים כי אם יהיה כאוס, עלולים לגנוב להם רכוש".

על הקשר עם בני המשפחה בארץ מספר רמי כי "הם מתעניינים אבל סומכים על הניסיון שלנו. אני בכלל חושב שבארץ נוטים נורא להקצין והציגו את האירוע כאילו מדובר בסוף העולם. אני אומר לכולם- בישראל יש פיגועים וזה משהו לא צפוי, בקליפורניה יש שריפות ורעידות אדמה, גם כן לא צפוי, פה הוריקן זה צפוי אז יש לנו המון זמן להתארגן", הוא מסכם את תפיסת עולמו בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE