הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הווירוס המאיים ממשיך להתפשט: הידבקות מאדם לאחר בצפון קליפורניה
שישה תושבי מדינת הזהב נמנים בין 11 המקרים בהם אובחנו כנגועים בנגיף הקטלני ברחבי ארצות הברית. רשויות הבריאות פרסמו סדרת המלצות כדי למנוע את התפשטות הווירוס, אך במקביל מתקיימת היערכות לנדבקים נוספים

אחרי שרשויות הבריאות בארצות הברית חשפו כי 3 תושבי קליפורניה אובחנה כנדבקים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, מניין הנדבקים בווירוס עלה ל-11 כאשר יותר ממחצית המקרים (6) אותרו במדינה המוזהבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיילות "אייר צ'יינה" לקראת טיסתן מסן פרנסיסקו לסין (צילום: Getty Images)

 

אם לא די בכך, רשויות הבריאות צופות כי מספר החולים בארה"ב כולה ובקליפורניה בפרט יעלה בשבועות הקרובים. בהתאם לכך, משרד ההגנה האמריקאי חשף כי הסכים לאכלס עד לאלף בני אדם בהסגר בארבעה בסיסים גדולים, ביניהם שניים בקליפורניה. הסגר יוטל אך ורק על תושבים ששבים מביקורים מחוץ לגבולות ארה"ב, בייחוד במקומות שבהם הווירוס שכיח, כמו סין.

כזכור, ישנם כ-200 בני אדם שהוכנסו להסגר בבסיס צבאי במחוז ריברסייד לאחר ששבו בשבוע שעבר מאזור ווהאן, מקור המחלה הקטלנית שעד כה גבתה את חייהם של לפחות 360 בני אדם. הסגר זה ימשך לפחות שבועיים, ומדובר בפעם הראשונה שהסגר הוטל מצד המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מזה 50 שנים.

הבסיס בריברסייד אינו בין הארבעה שנבחרו ע"י הפנטגון למאבק בהתפשטות הנגיף. אלא שכן נבחרו הם בסיס חיל האוויר טראוויס (בין אוקלנד לסקרמנטו) ובסיס חיל הנחתים מיראמר (מצפון לסן דייגו). שני הבסיסים הנוספים שנבחרו הם בסיס חיל האוויר "לקלנד" בסן אנטוניו (טקסס) ובסיס הכשרות בעיר קולורדו ספרינגס (קולורדו).

 

מטוס הצ'רטר שבו הגיעו כ-200 מפונים מסין, שכעת נמצאים בהסגר במחוז ריברסייד (צילום: Getty Images)

 

אמש (ראשון) הודיעו רשויות הבריאות במחוז סן בניטו (מדרום למפרץ סן פרנסיסקו) כי שני תושבים נדבקו בנגיף הקורונה. זהותם לא נחשפה, אולם הוסבר כי מדובר בבני זוג בני 57. הבעל ביקר לאחרונה בעיר ווהאן, שב לארה"ב והדביק גם אשתו בנגיף. היות שהשניים לא עזבו את הבית מאז שובו של הבעל למדינה, הוחלט שהם יעבירו את תקופת ההסגר בביתם כשהם בבידוד מוחלט מהעולם החיצוני.

"נמשיך לעקוב אחר מצבם מדי יום, ונעניק להם כל טיפול שיידרש. אך כרגע עיקר המאמצים נעשים כדי למנוע מהנגיף להתפשט", אמר ד"ר מרטי פיינשטרשיב, קצין הרפואה של המחוז.

כבר ביום שישי האחרון הודיעו רשויות הבריאות במחוז סנטה קלרה (בסמוך לעיר סן חוזה) כי אדם נוסף אובחן כנגוע בנגיף הקורונה. כעת מתברר כי ישנו מקרה שני של הידבקות גם במחוז זה - אישה אזרחית סין שהגיעה לביקור משפחתי בארה"ב ב-23 בינואר.

לפי אנשי משרד הבריאות בסנטה קלרה, היא נשארה בביתה מאז שהגיעה מלבד שני ביקורים במרפאות. היא עברה בדיקות שבהן התגלתה המחלה, אולם היא לא נזקקה לאשפוז. כעת גם היא נמצאת בהסגר ביתי ביחד עם בני משפחתה שנחשפו אליה. במסגרת ההסגר, למשפחה לא מותר לצאת מהבית - אפילו לא לעשות קניות בסופרמרקט - כך שרשויות המחוז מספקות מזון, שתייה וכל שאר המוצרים הנדרשים עד שתקופת ההסגר תעבור.

"אני מבינה שאנשים חוששים", אמרה ד"ר שרה קודי, קצינת הבריאות במחוז סנטה קלרה, "אבל הסכנה לציבור הרחב אינה גבוהה, לפחות על פי מה שידוע לנו כיום. מקרה נוסף של הידבקות בנגיף אינו לא-צפוי כאשר חושבים על גודל האוכלוסייה שלנו ועל כמות הנוסעים לסין וממנה".

 

רשויות הבריאות ממליצות לשטוף ידיים עם סבון ובמשך 20 שניות (צילום: Shutterstock)

 

במחוז לוס אנג'לס דווח עד כה על מקרה בודד של הידבקות בנגיף, וגם במקרה זה מדובר בנוסע ששב לארצות הברית מביקור באזור העיר ווהאן. "האדם שנדבק ניגש מיד לקבלת טיפול רפואי בנמל התעופה ברגע שלא הרגיש טוב, המטופל הועבר מידית מ-LAX לבית החולים וכעת אין איום מידי על כלל הציבור", מסרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת הבריאות במחוז.

מה שהופך את המקרה הזה לחריג לעומת האחרים זה העובדה שהנוסע אומנם ביקר בסין, אך הוא הגיע בטיסת אמריקן איירליינס ממקסיקו סיטי. בהמשך התברר כי הנוסע רק ביצע "קונקשן" במקסיקו, אך ביממה הראשונה לאחר הגעתו הייתה דאגה גדולה שהמחלה התפשטה עוד יותר.

במרחק קצר משם מאושפז תושב מחוז אורנג' בבידוד מוחלט בבית חולים מקומי לאחר שגם הוא שב בסין ונדבק בווירוס. בשני המקרים הללו - בלוס אנג'לס ובאורנג' - רשויות הבריאות ערכו בדיקות לאנשים שבאו במגע עם שני החולים, אך עד כה התוצאות שליליות. עוד הוסבר כי הסיכויים להידבק בנגיף במהלך "מגע מקרי"(כלומר, להיות באותה חנות עם חולה במחלה) נמוכים מאוד.

 

נוסעים נוחתים ב-LAX משנחאי (צילום: רויטרס)

 

אז מה בכל אפשר לעשות? ובכן, ב-CDC מזכירים כי תסמיני המחלה כוללים חום גבוה, שיעול כבד וקוצר נשימה. עם זאת, חשוב להסביר כי לא מעט קורבנות המחלה כלל לא סבלו מתסמיני המחלה לפני שחוו הידרדרות בריאותית מהירה.

עוד אמרו ב-CDC אין עדיין לא קיים חיסון לנגיף, ולכן הדרך הטובה למנוע הידבקות היא להימנע מחשיפה למחלה. בהתאם לכך, ב-CDC פרסמו רשימת המלצות:

  • שטפו ידיים עם סבון בתדירות גבוהה ובמשך 20 שניות, בייחוד לאחר שהולכים לשירותים, לפני שאוכלים ואחרי שאתה מתעטש, משתעל או מקנח את האף.
  • אם אין באפשרותכם לשטוף ידיים עם סבון, השתמשו בג'ל לידיים עם כמות אלכוהול מינימלית של 60%.
  • הימנעו ממגע בעיניים, באף ובפה עם ידיים לא נקיות
  • הימנעו ממגע עם אנשים חולים והישארו בבית במידה שאתם בעצמכם חולים
  • כסו את הפה ואת האף כשאתם מתעטשים, והשליכו את הנייר לפח באופן מיידי
  • נקו באופן יסודי חפצים שבהם אנשים נוגעים הרבה, למשל עכבר ומקלדת של מחשבים
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE