הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תופעה מדאיגה: רופאים שנדבקו בקורונה חווים תסמינים קשים במיוחד
לפחות שני רופאים מאושפזים במצב אנוש בעקבות חשיפה לנגיף, ובכירי התעשיה הרפואית לא יודעים להסביר את התופעה שבה התסמינים מורגשים בצורה קשה יותר בהשוואה לנדבקים אחרים שאינם עובדים במרכזי רפואה

רופאים, אחים ויתר עובדי בית החולים אשר נדבקו בנגיף הקורונה סובלים מתסמינים קשים יותר בהשוואה לנדבקים אחרים, דבר שגורם לחשש כבד בקרב מומחים למחלות מדבקות, שלא יודעים להסביר את התופעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"אנחנו יודעים ששיעור התמותה גבוה במיוחד בקרב מבוגרים, ואנחנו יודעים לומר שזה בגלל שמערכת החיסון שלהם חלשה יותר מצעירים", מסביר ד"ר פיטר הוטז מהמרכז הרפואי של מכללת ביילור בטקסס, "אבל מה שאנחנו לא יודעים לומר זה מדוע עובדי רפואה שנמצאים בחזית של המגפה נמצאים בסיכון גבוה על אף גילם".

עוד הסביר ד"ר הוטז כי "אין דבר שיכול לערער את היציבות של מערכת הבריאות מאשר מצב שבו עובדיה הופכים לחולים בעצמם", הוא אמר והוסיף כי ידרש זמן על מנת להבין את התופעה.

דבריו של ד"ר הוטז מגיעים ימים ספורים לאחר שנודע כי שני רופאים מאושפזים במצב אנוש בעקבות חשיפה לנגיף: רופא בשנות ה-40 לחייו ממדינת וושינגטון, ורופא נוסף כבן 70 מניו ג'רזי.

 

שתי אחיות בעמדת דרייב ת'רו לבדיקות קורונה (צילום: AP)

 

לפי הודעת ארגון ACEP - איגוד מקצועי של העוסקים ברפואה דחופה - לא ברור אם הרופא מוושינגטון נדבק בנגיף בתוך בית החולים, או שמא מדובר במקרה של "הידבקות בתוך הקהילה". לכאן או לכאן, בהודעת ה-ACEP הוסבר כי הוא פעל לפי כל נוהל והנחיה שניתנו בעקבות המשבר.

הרופא השני הוא בן 70 מהעיר פטרסון (ניו ג'רזי) המכהן כראש היחידה לעתות חירום בבית החולים. הוא אושפז בשבוע שעבר עם בעיות נשימה, ונמצא כעת בבידוד ביחידה לטיפול נמרץ.

"אני מאוד עצוב בעקבות הדיווחים על מצבם של שני הרופאים, אבל אני בכלל לא מופתע", אמר וויליאם ג'ק, נשיא ה-ACEP, "כרופאי חירום, אנחנו מבינים את הסיכון הטמון בעבודה שלנו", הוא הוסיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE