הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עשוי לסייע לנדבקים": טבע תתרום 10 מיליון טבליות לבקשת ממשלת ארה"ב
החטיבה הצפון-אמריקאית של ענקית התרופות הישראלית הודיעה כי נענתה לבקשת הממשל ותתרום את תרופת המלריה שעשויה לשמש כטיפול יעיל ל-COVID-19. במקביל, תרופה יפנית נבדקה ונמצאה אקטיבית אצל מאות חולים בסין. תהליך היצור ההמוני שלה צפוי לצאת לדרך בחודשיים הקרובים

בכוונת חברת התרופות הישראלית טבע לתרום יותר מ-10 מיליון טבליות של פלקווניל, תרופה למלריה אשר עשויה לשמש כטיפול ל-COVID-19, המחלה שנמצאת בנגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ענקית התרופות הישראלית היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של הידרוקסיכלורוקווין, התרופה נמצאת כיום בשימוש למניעה וטיפול במלריה, טיפול בדלקת מפרקים שיגרונית וטיפול בלופוס. על אף שלא התקבל אישור רשמי לכך שתרופה זו יכולה לסייע לנדבקי הקורונה, הנשיא טראמפ הפציר ברשויות הבריאות בארה"ב להרחיב את השימוש בה.

בעקבות דברי הנשיא, טבע החליטה לתרום 6 מיליון טבליות בתוך כעשרה ימים. עוד אמרו בטבע כי בתוך חודש יישלחו 10 מיליון טבליות נוספות, וכולם יהיו תרומה. בעקבות ההודעה, מניית טבע זינקה הבוקר (שישי) לפחות ב-7 אחוזים, כאשר שעתיים קודם לכן, נרשם זינק של כ-10 אחוזים.

 

 

קלי דוהרטי, דוברת טבע, סיפרה כי אנשי משרד הבריאות ושירותי האנוש (HHS) ומנהל המזון והתרופות (FDA) פנו לחברה השבוע בבקשה להגביר באופן משמעותי את משלוחי ההידרוקסיכלורוקווין.

"אנו מחוייבים לספק כמה טבליות שיידרשו כדי להגביר את המאבק בקורונה, ונעשה זאת ללא תשלום", הסביר ברנדון או'גריידי, סמנכ"ל החטיבה הצפון-אמריקאית של טבע, "ברגע שהבנו שתרופת הידרוקסיכלורוקווין עשויה לעזור, ביצענו ספירת מלאי והגברנו את קצב הייצור", הוא הוסיף.

 

אילוסטרציה (צילום: טבע)

 

"אנחנו כרגע מגיבים לצורך מיידי של ממשלת ארצות הברית. זה מצב ייחודי ואנחנו מודעים לכך לחלוטין", הוסיף הדוברת דוהרטי.

במקביל, דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה על כך שתרופה יפנית המיועדת לטיפול במחלת השפעת, התגלתה כאפקטיבית גם עבור חולי קורונה במדינת מקור ההתפרצות, סין. 

היא נוסתה על מעל ל-300 מטופלים ובכירים סינים מסרו כי היא הניבה תוצאות חיוביות.

מדובר בתרופה בשם פוויפירביר שפותחה על ידי חברת בת של ענקית הצילום היפנית, פוג'יפילם. על פי מחקרים שנעשו בעניין, בחולים שנטלו את התרופה, "התאדה" הנגיף תוך פחות מחמישה ימים. בנוסף, תפקוד הריאות השתפר פלאים כמעט אצל כל המטופלים.

יש לציין, כי על סמך תוצאות המחקרים, פוויפירביר, נמצאה כיעילה לחולים במצב קל ובינוני, אולם לא בקרב אלו שמצבם הוגדר כקשה יותר. היא אמורה להיות מאושרת לייצור בהיקפים גדולים בחודשיים הקרובים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE