הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הקורונה: ירידה של כ-50% במעצרים לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו
נתוני רשויות ההגירה מצביעים על כ-16 אלף מסתננים שנעצרו לאורך הגבול הדרומי במהלך החודש הקודם. מעבר לכך שמדובר בירידה הגדולה ביותר שנרשמה במהלך חודש בודד מאז שנת 2000, גם מדובר בפעם הראשונה מזה שלוש שנים שכמות המסתננים שנעצרים בגבול נמוכה מ-20 אלף

כמות המסתננים שנעצרו לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו ירדה בקרוב לחצי בין החודשים מרץ לאפריל, וזאת על רקע משבר הקורונה שהביא לסגירת הגבול המשותף בין שתי המדינות (פרט לתנועות חיוניות).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

על פי מרכז המחקר פיו (Pew Research Center) בוושינגטון די. סי., שבחן את הנתונים שפורסמו ע"י רשויות ההגירה הפדרליות, במהלך חודש אפריל נעצרו או גורשו 15,862 בני אדם שנעצרו בגבול הדרומי, ירידה של 47% לעומת החודש הקודם.

מעבר לכך שמדובר בירידה הגדולה ביותר שנרשמה במהלך חודש בודד מאז שנת 2000, גם מדובר בפעם הראשונה מזה שלוש שנים שכמות המסתננים שנעצרים בגבול נמוכה מ-20 אלף. מעבר לכך, בהשוואה לנתונים של חודש אפריל 2019 ניתן לראות כי השנה נרשמה ירידה דרמטית למדי, כ-84%, לעומת כ-100 אלף עצורים ומגורשים שנרשמו בחודש זה.

כאמור, רבים הצביעו על העובדה שארצות הברית סגרה את גבולותיה היבשתיים כגורם המרכזי לירידה, אך יש לזכור כי מרבית המסתננים אינם עוברים בעמדות מעבר הגבול הרשמיות (מלבד אלו שמגיעים במטרה לזכות במעמד של פליט), כך שסגירת הגבול לא מסבירה את התופעה.

 

מעבר גבול בקליפורניה, ימים ספורים לפני שנסגר (צילום: Shutterstock)

 

מה שכן עשוי להסביר את הירידה זה סגירת הגבולות שנעשתה במרבית מדינות מרכז אמריקה: מעבר למקסיקו שסגרה את הגבול הדרומי שלה, מדינות כגון הונדורס, גואטמלה ואל סלבדור בחרו ליישר קו עם ההחלטה וסגרו גם הן את הגבולות. בעקבות כך, המסע של המהגרים הפך לארוך וקשה עוד יותר.

בנוסף, יש להזכיר כי בחודש מרץ חתם הנשיא טראמפ על צו מנהלי המעניק לרשויות ההגירה את הסמכות הנדרשת כדי לגרש מסתנן כמעט באופן מיידי (או למדינה שממנה ניסה להיכנס לארה"ב, מקסיקו, או למדינה האחרונה שבה שהה באופן חוקי). הנשיא הצביע על הסכנה הבריאותית כסיבה לגיבוש המדיניות, אולם יש הטוענים שמדובר בניצול של המשבר כדי לקדם אג'נדה פוליטית. לכאן או לכאן, נראה שמדיניות זו הצליחה להרתיע רבים מלנסות להיכנס לארה"ב.

מעבר לכך, חשוב להבהיר כי הירידה בכמות ניסיונות ההסתננות לארה"ב החלה כבר בשנה שעברה, ולמעשה בין החודשים אוקטובר 2019 ועד אפריל 2020 נרשמה ירידה של 55% בנתון זה, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE