הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרי אוניברסיטת קולומביה טוענים: ריחוק חברתי מוקדם עשוי היה למנוע את מותם של עשרות אלפים
לפי המודל שפותח באמצעות נתוני האמת, גיבוש נהלים של ריחוק חברתי שבוע קודם לכן היה עשוי להציל את חייהם של 36 אלף. גיבוש המדיניות שבועיים קודם לכן עשוי היה להציל את חייהם של כ-54 אלף איש, ויותר ממיליון חולי קורונה כלל לא היו נדבקים בנגיף

לו ארצות הברית הייתה מגבשת את מדיניות הריחוק החברתי שבוע בודד לפני המועד שבו עשתה זאת, ניתן היה להציל את חייהם של לפחות 36 אלף קורבנות הקורונה, כך על פי החוקרים באחת האוניברסיטאות הבכירות במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט בכניסה לסנטרל פארק בניו יורק המזכיר לשמור על ריחוק חברתי (צילום: Shutterstock)

 

נכון להיום, ברחבי ארה"ב דווח על 1,562,714 חולי קורונה ו-93,863 מקרי מוות בעקבות ההידבקות בנגיף, כך על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבניו ג'רזי. אך לדעת עמיתיהם באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, ניתן היה למנוע לפחות שליש ממקרי המוות.

החוקרים בקולומביה פיתחו מודל המציג את התפרצות הנגיף בכל ארצות הברית, דבר שהתאפשר בזכות מודל אפידמיולוגי הבוחן את קצב ההידבקות בין ה-15 במרץ ל-3 במאי. תקופה זו נבחרה מכיוון שבמהלכה מרבית מדינות ארצות הברית יישמו נהלים של ריחוק חברתי.

 

מסעדה בפלורידה ב-17 במרץ. הסועדים ללא מסכות ולא שומרים על ריחוק חברתי למרות הכרזת החירום של הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

ממצאי המחקר למעשה מאששים עד כמה שמירה על ריחוק חברתי יכולה לסייע במאבק בנגיף: אילו ארה"ב הייתה מגבשת את הנהלים שבוע קודם לכן, ב-8 במרץ, החוקרים טוענים ש-36 אלף בני אדם שמתו בעקבות הנגיף, היו בחיים כיום. בנוסף, מסקנות המחקר מצביעות על כך שכמות חולי הקורונה בארה"ב הייתה נמוכה ב-700 אלף.

יתרה מכך, אם ריחוק חברתי היה נכנס לתוקף שבועיים קודם לכן, ב-1 במרץ, כמות הקורבנות הייתה נמוכה ב-54 אלף ואילו כמות החולים הייתה נמוכה בקרוב למיליון איש.

 

חוקרי אוניברסיטת קולומביה טוענים שניתן היה להציל את חייהם של עשרות אלפים (צילום: רויטרס)

 

חשוב להזכיר כי מדובר במודל בלבד, והמחקר עצמו טרם עבר הערכת עמיתים - דבר קריטי בפרסום מאמרים מדעיים. ולמרות זאת, החוקר הראשי ג'פרי שאמאן סיפר כי "המסקנות רק מחדדות עד כמה תגובה מהירה ואגרסיבית לנגיף הייתה יכולה למנוע את המגפה".

שאמאן אף סיפר על המודל עצמו, וכיצד עשה בו שימוש: "לקחנו את נתוני האמת אודות התפשטות הנגיף בארה"ב, ובכל מחוז ניסינו לראות מה היה משתנה מבחינת החולים ומקרי המוות אם היו מפרסמים הנחיות על ריחוק חברתי קודם לכן", הוא אמר. שאמאן הסתייג במעט מהמסקנות והזכיר כי הוא וצוות המחקר לא יודעים לומר בוודאות כיצד הציבור הרחב היה מגיב אם אכן היה נדרש לשמור על ריחוק חברתי קודם לכן, אבל הוא הדגיש כי "התערבות מוקדמת ומהירה היא הדבר הקריטי ביותר".

ניתן לעיין במחקר המלא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE