הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהל ה-USCIS מזהיר: "ללא סיוע כספי, המשרד עלול לקרוס במהלך הקיץ"
בדומה למרבית העסקים מחוף לחוף, גם סניפי המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה נסגרו בשל מגפת הקורונה. למרות שבתחילת המשבר אנשי המשרד טענו שהפגיעה הכלכלית לא תורגש, בשבוע שעבר הם פנו לקונגרס בבקשה לקבלת הסיוע הדחוף. "פנינו לקונגרס בבקשה לקבלת סיוע חד פעמי, וזאת כדי לוודא שנוכל לקיים את משימתנו: שמירה על מערכת ההגירה החוקית"

משבר הקורונה גרם לשיבושים כבדים בחיי היום-יום ברחבי ארצות הברית, לרבות בסניפי המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (USCIS) שנסגרו לחלוטין. בחודש שעבר, כאשר המגפה הגיעה לשיאה, רבים מעובדי ה-USCIS החלו לתהות כיצד הארגון יצליח לשרוד את המשבר.

בזמנו, הודעה הופצה בין העובדים שבהם הובהר כי "לפי ההערכות של ה-USCIS, לא תהיה בעיה עם המשך פעילות המשרד ותשלום המשכורות, גם אם נגבה פחות כסף במהלך המשבר". הודעה זו הרגיעה רבים, אך ביום שישי האחרון החשש עלו מחדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ג'וזף אדלו, המנהל בפועל של USCIS, שלח מייל בין עובדי המשרד שבו כתב כי המשבר עלול לגרום ל"השלכות הרסניות לארגון": "תקציב המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה ייגמר בקיץ, וללא התערבות של הקונגרס, קיימת סכנה ממשית שלא נוכל לעמוד בתשלומי השכר ונאלץ לנקוט בצעדים דרסטיים כדי למנוע את קריסת המשרד".

עוד הוסיף אדלו כי ה-USCIS זקוק לתקציב בגובה 1.2 מיליארד דולר כדי לכסות את ההכנסה שאבדה במהלך המשבר. לפי שעה, טרם התקבלה תשובה כלשהי מהקונגרס או מהבית הלבן.

ראוי להזכיר כי USCIS הינה חלק קריטי במערך ההגירה החוקי של ארצות הברית: מדובר אותו ארגון שמחליט האם לאשר גרין קארד, בקשות לקבלת אזרחות ועוד. למעשה, לפי ההערכות של אנשי ה-USCIS, כמות הבקשות למגוון השירותים השונים שתוגש צפויה לרדת ב-61% עד סוף חודש ספטמבר.

"בשל המגפה, חווינו ירידה דרמטית ברווחים, ולכן פנינו לקונגרס בבקשה לקבלת סיוע תקציבי באופן חד פעמי, וזאת כדי לוודא שנוכל לקיים את משימתנו: שמירה על מערכת ההגירה החוקית של המדינה שלנו, תוך כדי הגנה על העם האמריקאי", אמרו במשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה, "אך חשוב מכך, הבקשה התקציבית משרתת את משלמי המסים האמריקאים, שכן היא מונעת את הגדלת הגירעון".

 

במקום להתאסף מחוץ לסניפים, ב-USCIS ממליצים לעיין באתר האינטרנט שלהם (צילום: Getty Images)

 

עוד לפני שנחשפו הבעיות הפיננסיות של ה-USCIS, בארגון עשו מאמץ גדול להעביר כמה שיותר שירותים לאתר האינטרנט, וזאת כדי לאפשר את המשך הפעילות על אף סגירת הסניפים הפיזיים.

כך למשל, ב-USCIS מפצירים במהגרים לעשות שימוש ב"אמה", העוזרת הווירטואלית באתר המשרד. בעזרתה, ניתן לשאול שאלות ספציפיות ולקבל מידע אישי המסייע לנווט באלפי העמודים והטפסים הנמצאים באתר. "אמה מספקת מידע בהתבסס על השאלות שהיא נשאלת, כך שהתשובות אינן ב'שפה המקצועית', אלא בשפה פשוטה הניתנת להבנה גם ע"י מי שלא דובר אנגלית ברמת שפת אם", הסבירו ב-USCIS.

עוד הומלץ לכלל המהגרים שנמצאים בשלבים שונים בתהליך האזרחות להירשם לאתר של ה-USCIS. "האזור האישי באתר מאפשר למהגרים ואזרחים זרים לשלוח בקשות ולבדוק את מצב הבקשה שלהם בכל שלב של התהליך", הסבירו במשרד לענייני אזרחות, "מדובר בכלי שמאפשר לאלה שאינם אזרחים להגיש טפסים, הוכחות המאששות את מה שנטען בבקשה ועוד. כמו כן, ניתן לשלם את ההוצאות הכרוכות באמצעות כרטיסי אשראי או דביט".

ב-USCIS אף ממליצים "לנצל" את הזמן בבית כדי לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, לרבות תעודת לידה, תעודת סיום לימודים, תעודת נישואין ועוד. "בימי שגרה, אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב בתהליך היא העובדה שלא מעט ממגישי הבקשות מתקשים לאתר את כלל המסמכים שהם נדרשים להציג. נצלו את הזמן בבית כדי לנבור במחסן ולמצוא את אותם מסמכים כבר עכשיו".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

סיבה נוספת שעלולה לעכב את התהליך היא היעדר כתובת מדויקת. לכן, ב-USCIS ממליצים לוודא כי הכתובת שקיימת במערכת אכן נכונה, ובמידה שלא, יש לעדכן עם הכתובת העדכנית. "מתן כתובת מדויקת מסייעת לוודא שכל מהגר מקבל את כל המכתבים שנשלחים אליו ללא עיכובים מיותרים".

עבור לא מעט מהגרים, התוקף של אשרות הכניסה/עבודה בארה"ב ייגמר בחודשים הקרובים. עבור אותם מהגרים שלא יכולים לשוב למדינת המוצא שלהם בשל שיבושי הטיסות, ב-USCIS מציעים לעשות שימוש בטופס I-539 כדרך להאריך את התוקף של האשרה באופן זמני.

חשוב לציין כי ניתן להגיש את הטופס הזה רק אם טרם עבר תאריך היציאה המיועד (כפי שצוין בטופס I-94). בנוסף, חשוב להדגיש כי רק בעלי ויזות B-1, B-2, F-1, F-2, M-1 או M-2 יכולים להגיש את בקשה זו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE