הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י מזהיר: "כולם חוששים מהגל השני, אך הגל הראשון לא נגמר"
למרות רצון הממשל לייחס את העלייה המדאיגה להגברת מערך הבדיקות, מומחים מסבירים כי אי-שמירה על ריחוק חברתי והקלה בהנחיות הן הגורמים העיקריים לתופעה. גם החוקרים שחיברו את התחזית הקודרת לפיה 200 אלף איש ימותו בארה"ב עד אוקטובר, טוענים שהתחשבו בעלייה בבדיקות שנרשמה בשבועות האחרונים

לפחות 19 מדינות רשמו עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה בשבועיים האחרונים, ושש מדינות אף דיווחו אתמול (שלישי) על שיאים חדשים בכמות החולים בנגיף. ולמרות זאת, מדינות רבות ממשיכות להקל בהנחיות ולאפשר לעסקים נוספים להיפתח מחדש.

בעקבות כך, אמש טען ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, שדווקא לא מדובר בהתפרצות נוספת של הנגיף: "כל הזמן אנשים מדברים על גל שני, אבל אנחנו נמצאים בגל הראשון של הקורונה", הוא אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

לפי המכון למדדי בריאות באוניברסיטת וושינגטון ("Institute for Health Metrics and Evaluation") - הגוף שעליו הבית הלבן הצביע בתור מכון המחקר הטוב ביותר במהלך המשבר - יותר מ-117 אלף איש מתו ברחבי ארצות הברית בעקבות ההידבקות במחלת COVID-19, המועברת באמצעות נגיף הקורונה.

אם לא די בכך, ההערכות של ה-IHME מדברות על 85 אלף מקרי מוות נוספים עד הראשון באוקטובר. דהיינו, התחזית מציגה מצב בלתי נתפס שבו יותר מ-200 אלף קורבנות קורונה יירשמו בתוך פחות משנה.

כאמור, המגמה מורגשת היטב גם במדינות עצמן, בייחוד בימים האחרונים. שש המדינות שדיווחו אתמול על שיאים חדשים במספר חולי הקורונה הן פלורידה (2,783), טקסס (2,622), אריזונה (2,392), כמו גם אוקלהומה, אורגון ונבאדה.

 

ד"ר כריסטופר מארי, מנהל ה-IHME (צילום: טוויטר)

 

אתמול, כאשר הנשיא טראמפ ערך מסיבת עיתונאים שבה חתם על צו לביצוע רפורמה משטרתית, הוא התייחס לעלייה בכמות חולי הקורונה, וייחס את המגמה להרחבת מערך הבדיקות לזיהוי הנגיף: "לו היינו מפסיקים לבצע בדיקות ברגע זה, היו לנו מעט מאוד מקרי של קורונה, אם בכלל", הוא אמר.

הנשיא אף הדגיש את הנושא בשנית ואמר: "שוב, מערך הבדיקות שלנו מתקדם ביותר. הוא כל כך גדול וטוב יותר לעומת מדינות אחרות, וזה גורם לנו להיות עם יותר מקרים של קורונה. זה אולי הצד השלילי של מערך בדיקות כה טוב, שמוצאים יותר חולים לעומת מדינות שבכלל לא מבצעות בדיקות".

ד"ר פאוצ'י עצמו התייחס לכך אמש והסביר ש"לא ניתן לייחס את העלייה להגברת הבדיקות", דבר שגם מנהל ה-IHME - ד"ר כריסטופר מארי - אמר לפני פחות משבוע.

בזמנו, ד"ר מארי אמר שהחוקרים התחשבו בהגברת מערך הבדיקות כאשר פרסמו את התחזית. לדבריו, העובדה שיותר ויותר אנשים יוצאים מהבית, ובעיקר ההתעלמות מהצורך בשמירה על ריחוק חברתי, הם הגורמים העיקריים לעלייה במספר החולים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE