הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חשש שאפליקציית טיק-טוק אוספת מידע על משתמשים" האם גם ארה"ב תצטרף להגבלתה?
האפליקציה בבעלות חברה סינית ותחת כפיפות לממשלת סין, מחקה 49 מיליון סרטונים, רובם בהודו, ובמקום השני מארה"ב. ללא קשר לעניין ההסרות, אחרי ממשלת הודו, ויתכן שגם אוסטרליה ואף ארה"ב ישקלו לבצע חסימה חלקית של האפליקציה הסינית

ע"פ דו"ח השקיפות שפורסם היום אפליקציית טיק-טוק שיתוף התכנים הויזואלים בעיקר ל בני עשרה ועשרים (כמו גם אוכלוסיות אחרות) הנמצאת בבעלות סינית, הסירה 49 מיליון סרטונים של משתמשיה ברחבי העולם. מרבית ההסרות התרחשו בהודו ובמקום השני בארה"ב. לאור נפח הורדות האפליקציה שמגיע ל-2 מילארד משתמשים ברחבי העולם, נתון ההסרות נראה בטווח הסביר של 1% מכלל הסרטונים, כפי שטוענת החברה. החברה מדווחת על הסרות בעיקר עקב עירום, אקטים מיניים,  עידוד התאבדות, וזיקה לאלימות קשה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הבעיה העיקרית כפי שמעלים יותר ויותר בכירים במנגונים לאומיים כמו הודו, אוסטרליה וארה"ב היא העובדה שלמרות שיש לה מטות בארה"ב ובלונדון המעסיקים עובדים אמריקאים ואנגלים בהתאמה,  שהיא נשלטת כאמור בידי חברה ByteDance ממוקמת בעיר בייג'ינג ומשמעות הדבר היא בשליטה מעשית של ממשלת סין.
החוק הקומוניסטי הסיני מחייב נציגות פעילה של הממשלה בכל מערכות הניהול של החברה כולל תיאורטית גישה למערכות מאגרי הנתונים של כל חברה וחברה. ומכאן לאור הנתונים שהולכים ומצטברים בנוגע לממשל הסיני עולות שאלות לגבי בטחון המידע והפרטיות של מאות מילוני הגולשים בארה"ב  כחלק מ 2 מילארד האחרים, שברמה התיאורטית תחת קיומו של משטר קומוניסטי דיקטטורי, יכולים להיות מופר. 

כמובן שמטות ניהול האפליקיציה הסינית בארה"ב ומדינות אחרות,  דאגו לפזר הצהרות מרגיעות שלעומת דרישות של ממשלות אחרות(למשל ממשלת הודו עד לאחרונה) , להסיר תכנים מסוימים, שלגביהן כל עניין נבדק לגופו, הם מעולם התבקשו ע"י ממשלת סין לעשות זאת. (הצהרה מעט מעוררת שאלות, לאור הידיעה לגבי התנהלות ממשלת סין ביחס לגורמים אופזיציונים) 
נודע שממשלת אוסטרליה שוקלת להגביל את השימוש באפליקציה זאת לאחר שממשלת הודו, קיבלה החלטה לבצע חסימה של האפליקציה הסינית מתוך חשש לדליפת מידע, לצד המתיחות בגבול עם סין. 

ומה בארה"ב?  
לאחר הראיון המשמעותי של ראש האף בי-איי כריסטופר ריי השבוע בנוגע לסכנה הסינית, ראיון שבמילים אחרות מבהיר שסין פתחה במלחמה קרה נגד ארה"ב, כולל איום על  אזרחים ממוצא סיני החיים בארה"ב המתנגדים למשטר הקומוניסטי. כמו כן, צעדים נוספים  כגון, ניסיון לפגע במחקר והפיתוח האמריקאי, במטרה למצוא טיפול למגפת הקורונה שמקורה בסין, לדעת גורמים בכירים יש סיכון אמיתי שהממשל הסיני כבר עכשיו ואם לא בעתיד, יחתור להגיע למידע רגיש וחיוני בנוגע למידע הנשאב מהמכשירים ה"חכמים" של עשרות מיליוני אמריקאים.



מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו שעמד גם בעבר בראש הסי.איי.איי בתשובה לשאלה שנשאל בראיון טלוויזיוני, אמר שהוא למשל לא היה ממליץ להוריד  אפלקיציה כמו טיק-טוק לכל מי שהפרטיות שלו ונתוניו הפרטיים חשובים לו.לגבי השאלה הנלווית, הוא ענה שסוגיית הפעולה מול המצב הזה ברמה החוקית עוד יבחן.

אז מה באמת יקרה, האם בפועל טיק-טוק תחסם בארה"ב?  
נראה שהסבירות לכך לא גבוהה מדי נכון לרגע זה, למרות כל הראיות הנסיבתיות לגבי המניע של ממשלת סין, וגם היכולת הטכנית הפשוטה להגיע לDATA שמגבירות  את החשדות, כל עוד לא יהיה "אקדח מעשן" בידי שירותי הביון והממשל האמריקאי ספציפי כנראה שצעד זה לא יבשיל. מאידך, כמובן שמישור אחר של הסלמה גלויה במלחמה הקרה שמתרחשת בין סין לארה"ב, יכולה להשפיע גם על סוגיה זו, מאחר וכאמור האפליקציה היא כלי פוטנציאלי שבכל רגע מתון לכאורה, סין יכולה לערוך בו שימוש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE