הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איום כלכלי חדש: מוקד התפרצות קורונה נוסף בקליפורניה עלול להשפיע על הכיס שלכם
רשויות הבריאות מודאגות מהמתרחש בכל אזור הסנטרל וואלי, שכן בחודש החולף נרשם זינוק חד בתחלואת הנגיף. יתכן שהמגמה נובעת מכך ששתי התעשיות הבולטות באזור - חקלאות וייצור - אינן מאפשרות שמירה על ריחוק חברתי; החשש הגדול ביותר הוא פגיעה בשרשרת אספקת המזון, דבר שבהכרח תייקר את סל הקניות הממוצע

העובדה שקליפורניה "מובילה" מבין מדינות ארצות הברית עם כ-530 אלף נשאי נגיף הקורונה, כלל לא מפתיעה, בייחוד כאשר נזכרים שמדובר במדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, עם קצת פחות מ-40 מיליון תושבים. אם לא די בכך, 4 ערים בקליפורניה - לוס אנג'לס, סן דייגו, סן חוזה וסן פרנסיסקו - מדורגות ב-16 הערים הגדולות בארצות הברית.

באופן טבעי נוצרו שלושה מוקדים מרכזיים של התפרצות הנגיף: אזור סן דייגו, אזור לוס אנג'לס ואזור מפרץ סן פרנסיסקו (המכיל הן את סן חוזה והן את סן פרנסיסקו). אלא שבשבועות האחרונים, מוקד רביעי קם במדינה המוזהבת: אזור "העמק המרכזי" ("סנטרל וואלי").

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כ-7.2 מיליון איש מתגוררים באזור זה (2.5 מיליון מתוכם בעיר סקרמנטו), שנע לאורכה של קליפורניה: מאזור בייקרספילד בדרום (מצפון ללוס אנג'לס), ועד המחוזות שאסטה וביוט (לא רחוק מהגבול עם אורגון).

ב-6 במרץ אובחן נשא הקורונה הראשון באזור הסנטרל וואלי, אולם התפנית הגדולה ביותר נרשמה לפני קצת יותר מחודש, בסביבות ה-4 ביולי (יום העצמאות האמריקאי), כאשר רבים בחרו להשתתף במסיבות וכדומה. כעת, ישנם כ-36 אלף חולי קורונה ברחבי הסנטרל וואלי, הכולל 19 מחוזות.

הבעיה הגדולה ביותר היא שחקלאות ותעשיית הייצור הן חלקים בלתי נפרדים מהמשק באזור, וכמובן שמדובר בשני תחומים שבהם לא ניתן לעבוד מרחוק. על אף שאזור הסנטרל וואלי מהווה כאחוז בודד מכלל השטח החקלאי בארצות הברית, המוצרים השונים שמיוצאים מאזור זה מהווים 8% מהפירות, אגוזים ועוד בארצות הברית כולה.

העובדים שלא פוטרו או הוצאו לחל"ת בתחילת המשבר, עובדים בשדות, במפעלים ובמתקנים דומים שבהם קשה מאוד לשמור על ריחוק חברתי (בדיוק כפי שקרה בתעשיית הבשר האמריקאית לפני חודשים ספורים). בנוסף, היות שמדובר באזור שבו הטמפרטורה בקלות עולה על 100 מעלות פרנהייט (כ-38 מעלות צלזיוס), רבים מהעובדים בוחרים שלא לעשות שימוש במסכות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לסכנה הבריאותית, רבים סבורים שהמגמה בסנטרל וואלי עלולה גם לייקר את סל הקניות הממוצע בארה"ב, שגם ככה נעה בכיוון הזה מתחילת המשבר.

רק אתמול (רביעי) סימנה ד"ר דבורה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, את הסנטרל וואלי של קליפורניה כדוגמה לאזור תחת מעקב: "אנחנו מאוד מודאגים מהתחלואה בבולטימור ובאטלנטה, כמו גם בקנזס סיטי, פורטלנד ואומהה, וכמובן גם כל אזור הסנטרל וואלי", היא אמרה והוסיפה, "ההתפרצות הנוכחית שונה בתכליתה מזו שהייתה במרץ ובאפריל, אנחנו רואים שהיא מורגשת הן באזורים הכפריים והן באזורים העירוניים".

בתחילת השבוע הגיעו לסנטרל וואלי נציגים מלשכת מושל המדינה, שביחד עם גורמים במחלקת בריאות הציבור, צפויים לפרסם סדרת הנחיות והמלצות להורדת התחלואה באזור. כזכור, צוות דומה נשלח למחוז אימפריאל שבדרום המדינה בחודש יוני האחרון, וזאת לאחר שגם שם נרשמה עלייה מדאיגה ביותר בתחלואת הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE