הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארה"ב שוקלת מגבלה חדשה שעלולה להשאיר אזרחים ובעלי גרין קארד מחוץ למדינה
אנשי ה-CDC מגבשים את מתווה התוכנית, במסגרתה פקידי ההגירה יוכלו לסרב להכניס אזרחים ובעלי גרין קארד למדינה, במידה שהם נחשדים כחולי קורונה, או לחילופין במידה שהם באו במגע עם חולה מאומת. החוקתיות של המהלך לא ברורה, ולא ידוע מה אמור לעשות אזרח שמגורש ממדינתו

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ שוקל להכריז על מגבלה חדשה, במסגרתה סוכני רשויות ההגירה יוכלו לסרב להכניס אדם הנחשד כחולה קורונה, גם כאשר מדובר בתושב קבע (המחזיק בגרין קארד) ואפילו אזרחים מן השורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדיווחים, אנשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מגבשים את המגבלה החדשה, שכן היא נועדה למנוע התפשטות נוספת של הנגיף בתוך ארצות הברית. עם זאת, אם אכן יצא אל הפועל, המהלך יהווה שינוי דרסטי של מדיניות ההגירה.

השינוי המתוכנן דווח לראשונה אתמול (שני) בניו יורק טיימס, אך הודגש כי המתווה טרם אושר ע"י הממשל עצמו. בנוסף, לא ברור אם רשויות ההגירה שיצטרכו לבצע את האכיפה עבור הנוהל החדש אישרו אף הן את המתווה.

מעבר לכך, לא ברור אם יש לממשל סמכות משפטית כלשהו לסרב להכניס אזרחים, ובכל מקרה נראה שהמהלך יצטרך לעבור בבתי המשפט לפני שניתן יהיה ליישמו. מצד שני, הממשל הפדרלי כבר ביצע מספר מהלכים הקשורים להגירה, בעקבות משבר הקורונה, לרבות סגירת מעברי הגבול עם קנדה ומקסיקו (פרט לתנועה חיונית כגון סחורות) והליך גירוש מזורז עבור מהגרים הנעצרים בגבולות הללו.

שני הנהלים הללו גובשו בעזרת חוק משלהי המאה ה-19 (שעבר עדכון במלחמת העולם השנייה), במסגרתו למנתח הכללי ("Surgeon General", תפקיד בכיר במשרד הבריאות הפדרלי) יש את הסמכות "לאסור על כניסת אנשים או חפצים העלולים לתרום להפצת מחלה".

 

אילוסטרציה (צילום: סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב)

 

לפי הפרסומים בניו יורק טיימס, רשויות ההגירה יוכלו לסרב להכניס אזרח לארה"ב במידה שפקיד ההגירה "סבור שאותו אדם נדבק בנגיף הקורונה, או לחילופין היה במגע עם אנשים שנחשפו לנגיף".

עם זאת, לא ברור כמה זמן המדיניות צפויה להימשך, וכמה פעמים באמת תיושם: "ההערכות ה-CDC הן שאיסור הכניסה של אזרח או בעל גרין קארד יהיה נדיר ביותר, ורק כאשר המהלך נדרש כחלק מהאינטרס הציבורי", נכתב בטיוטה.

מעבר לכך, לא ידוע מה יעלה בגורל של אזרח המסורב בכניסה לארה"ב, שכן אם הוא אינו מחזיק באזרחות נוספת, הוא עלול למצוא את עצמו בסיטואציה בעייתית למדי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE