הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוגל סגרה חשבונות דוא"ל של פקידים אפגנים לשעבר – כדי למנוע מהטליבאן לאתר את זהותם ולהתנקם בהם
ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי "אנו נוקטים בפעולות זמניות לאבטחת חשבונות רלוונטיים", זאת בעקבות מידע שארגון הטרור הקיצוני רוצה לצאת למסעות נקמה של משתפי פעולה עם המערב

גוגל סגרה זמנית כמה חשבונות דואר של ממשלת אפגניסטן, בניסיון להקשות על הטליבאן לאתר את זהותם של פקידים לשעבר שעבדו עם הממשל האמריקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוחמים של ארגון הטליבאן (צילום: Shutterstock)

 

"בהתייעצות עם מומחים, אנו בוחנים את המצב באפגניסטן ללא הפסקה. אנו נוקטים בפעולות זמניות לאבטחת חשבונות רלוונטיים, בעקבות מידע שאנחנו מקבלים", אמר דובר גוגל בהצהרה, שלא ציין כמה חשבונות נסגרו.

מהירות נפילת ממשלת אפגניסטן על ידי ארגון הטרור בחודש שעבר, עוררה חשש כי הטליבאן ינצלו את את הגישה שיש בידיהם כעת לתיקים רשמיים של כמעט שני עשורים, כדי ולזהות ולנקום באלה שעבדו עם השלטונות בקאבול, כמו גם מוסדות אחרים הנתמכים על ידי המערב.

אחד העובדים לשעבר בממשלת אפגניסטן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בכירים בטליבאן ביקשו ממנו לשמור נתונים שנמצאים בשרתים השייכים למשרד בו הוא עבד. "אם אעשה את זה, הם יקבלו גישה לנתונים ולתקשורת הרשמית של הנהגת המשרד הקומית", אמר האיש, שהוסיף כי הוא לא ציית לדרישתם וכעת הוא מסתתר.

על פי רויטרס, כ-24 משרדי ממשלה אפגניים השתמשו בחשבונות גוגל להתכתבויות רשמיות, כולל משרדי האוצר והתעשייה, וכן משרד הפרוטוקול הנשיאותי. משרדים אחרים, כולל החוץ ומשרד הנשיאות עצמו, השתמשו בתוכנת דואר של מיקרוסופט – שלא מסרה האם היא נקטה בצעדים כלשהם כדי להסתיר את הנתונים מהטליבאן.

 

כוחות טליבאן בפטרול בקאבול, ה-15 באוגוסט (צילום: Shutterstock)

 

ימים לאחר כניסת הטליבאן לקאבול ב-15 באוגוסט, מה שסימל את השתלטות הארגון על המדינה, יוטיוב, אשר בבעלות גוגל, אמרה כי היא תסגור כל חשבון שהיא מאמינה כי הוא מופעל על ידי קבוצת הטרור הקיצונית. לעומת זאת, טוויטר אמרה היא תשאיר חשבונות של חברי הטליבאן תוך "אכיפה" של הכללים נגד "האדרת אלימות, מניפולציה בפלטפורמות וספאם".

במקביל, סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי ווסטרן יונין, חברה למתן שירותים פיננסיים, שהפסיקה את השירות שלה באפגניסטן לאחר השתלטות הטליבאן, תחדש את האפשרות להעביר כספים, מה שעשוי לסייע לאפגנים לקבל מזומנים מקרובי משפחה שחיים מחוץ למדינה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE