הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מאז הנסיגה: גורמים אמריקניים ייפגשו עם נציגים מהטליבאן
לפי בכירים בבית הלבן, הם יפצירו בארגון להבטיח את סיום פינוי האמריקנים ובעלי הברית. עם זאת, הודגש כי השיחות לא מעניקות הכרה בטליבאן כממשלה לגיטימית

פקידים אמריקנים ונציגים מארגון הטליבאן ייגשו בסוף השבוע בקטאר, בפעם הראשונה מאז שכוחות צבא ארה"ב עזבו את אפגניסטן בסוף אוגוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בכירים אמריקנים ייפגשו עם בכירים מארגון הטליבאן (צילום: AP)

 

השיחות יתקיימו בימי שבת וראשון בבירת קטאר, דוחא, ויתמקדו בהבטחת פינוי כל האזרחים האמריקנים, מחזיקי גרין קארד ובעלי ברית אפגנים שהגישו בקשה או מחזיקים באשרות מיוחדות המאפשרות להם להיכנס לארצות הברית. כך דווח ברויטרס.

דובר הטליבאן, סוהיל שאהין, אמר לסוכנות הידיעות AP כי בפגישות ידונו גם בהסכם שנחתם ב-2020 בין הארגון האסלאמי לוושינגטון, אשר סלל את הדרך לנסיגה האמריקנית. "כן, יש פגישה... על יחסים דו צדיים ויישום הסכם דוחא, והיא תכסה נושאים שונים", אמר שאהין.

בפגישה שתיערך ביומיים הקרובים, המשלחת האמריקנית – אשר לפי הדיווחים תכלול גורמים ממשרד החוץ, הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) וקהילת המודיעין – תלחץ על הטליבאן לשחרר את המהנדס האזרחי של אילינוי, מארק פירצ'ס, שנחטף בפברואר 2020 על ידי הארגון.

יתרה מזאת, האמריקנים יפצירו בממשלה החדשה באפגניסטן לכבד את זכויותיהן של נשים ונערות, בעוד על רובן נאסר לחזור למשרות העבודה ולכיתות הלימוד, וכן לתת לגורמים הומניטריים גישה חופשית לאזורים במדינה הזקוקים לעזרה.

 

טיסת פינוי של אזרחים אפגניים על ידי צבא ארה"ב (צילום: AP)

 

גורמים רשמיים הדגישו כי הפגישה לא מצביעה על כך שוושינגטון מכירה בטליבאן כממשלה הלגיטימית של אפגניסטן. "אנחנו נשארים ברורים, הטליבאן יכול להשיג לגיטימציה רק על ידי מעשיהם. הם צריכים לבסס רקורד מתמשך", מסר גורם בכיר.

כזכור, ממשל ביידן הודה כי עשרות אמריקנים ותושבי קבע חוקיים נותרו מאחור לאחר סיום הנסיגה ב-30 באוגוסט. כמו כן, הסברה היא שאלפי בעלי ברית אפגנים נותרו בשטח אשר מאוד מסוכן להם, בגלל שיתוף הפעולה עם הכוחות המערביים, אם כי הממשל האמריקני לא סיפק מספר מדויק.

דובר משרד החוץ, נד פרייס, אמר ביום חמישי כי 105 אזרחים אמריקנים ו-95 מחזיקי גרין קארד עזבו את המדינה מאז סוף אוגוסט בטיסות של ממשל ארה"ב – אך המספר הזה לא השתנה במשך יותר משבוע. כמו כן, פרייס הודה כי משרד החוץ נמצא בקשר עם "עשרות אמריקנים באפגינסטן שרוצים לעזוב".

גורמים רשמיים בארה"ב ציינו את הקושי לבצע את הטיסות ללא פקידים אמריקנים שנמצאים בשטח כדי לעזור, זאת בתגובה לתלונות של מחוקקים משני צדדי המפה הפוליטית, הטוענים כי תהליך הפינוי מתנהל לאט מדי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE