הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צביעות: עשרות ממנהיגי העולם שנפגשו לדון במשבר האקלים – הגיעו במטוסים פרטיים
בצעד אבסורדי, כ-400 מטוסים של ראשי מדינות ואורחים מכובדים הגיעו לפסגת האקלים של האו"ם כדי למצוא פתרון לפליטת הפחמן הכבדה, שגורמת לזיהום אוויר המסכן את הקיום האנושי

עשרות מנהיגים ואורחי כבוד הגיעו בסוף השבוע לסקוטלנד כדי להשתתף בפסגת האקלים של האו"ם, COP26, כדי לדון במשבר המאיים על הקיום האנושי, להשאיר מחלוקות מאחור ולשתף פעולה במטרה להוריד את פליטת הפחמן. אלא שמילים לחוד - ומעשים לחוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכ"ל האו"ם, נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה 

 

על פי הערכות, 400 מטוסים פרטיים טסו לעיר גלזגו, ביניהם של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הנסיך צ'ארלס וגם מייסד אמזון, ג'ף בזוס.

כמו כן, על פי הדיווחים, הכמות האדירה של המטוסים הפרטיים גרם לפקקי תנועה, שהביאו לכך שמטוסים ריקים נאלצו לטוס כ-50 ק"מ כדי למצוא מקומות חניה אחרים.

במהלך הוועידה COP26, ביידן וכמה ראשי מדינות אחרים דחקו בבעלי בריתם לנהל משא ומתן על פתרונות להורדת פליטת פחמן ודלקים מאובנים.

בזוס ושותפו, לורן סאנצ'ז, נחתו עם המטוס הפרטי בנמל התעופה פרסטוויק ונפגשו עם הנסיך מווילס כדי לדון בשינויי האקלים, כאשר בתום הדיון מייסד אמזון כתב ברשתות החברתיות: "הנסיך מווילס היה מעורב במלחמה בשינויי האקלים ובהגנה על העולם היפה שלנו במשך חמישה עשורים. הייתה לנו הזדמנות לדון בנושאים החשובים האלה ערב הפסגה, ואנו מחפשים פתרונות כיצד לרפא את העולם שלנו".

המבקרים הפנו את תשומת הלב גם לזיהום האווירי על ידי רכבים, כאשר על פי דיווחים מקומיים, כלי רכב פרטיים רבים עמדו ברחובות בעוד המנועים שלהם פועלים. "רחובות צדדיים מסביב לפסגה עמוסים במכוניות וטנדרים אשר מונעים. מראה מעניין עבור ועידת האקלים", ציין כתב חדשות ערוץ 4, סיארן ג'נקינס.

 

מנהיגי העולם בוועידת האקלים 

 

הרשתות החברתיות התמלאו בתגובות זועמות ועוקצניות כלפי המנהיגים. משתמש אחד כתב על בזוס בטוויטר: "שום דבר לא מראה את המחויבות שלך למלחמה בשינויי האקלים כמו טיסה ל-COP26 במטוס פרטי, ושריפת כמה מיליוני ליטרים של דלק, כדי להשוויץ בפני החברים שלך. אה, ג'ף?".

אחר כתב: "הם צוחקים עלינו. 400 מטוסים פרטיים שימשו את 'מנהיגי' העולם כדי להגיע לוועידה, והוציאו 13,000 טונות של 2CO לאטמוספירה. אך הם רוצים שנפסיק לאכול בשר, שנפסיק לצאת לחופשות ושנקנה מכוניות חשמליות".

נייג'ל פרג', מנהיג לשעבר בפלגת העצמאות בבריטניה, האשים כל מנהיג עולמי שהגיע לפסגה במטוס פרטי שהוא "צבוע אקולוגי". "כל מנהיג עולמי או בכיר שהגיע ל-COP26 במטוס פרטי הוא צבוע אקולוגי. זו עובדה", כתב.

אחרים טענו כי מנהיגים אשר לא השתתפו בפסגה עשו טוב יותר עבור העולם מאשר אלה שהגיעו כדי לדון בנושא האקלים. אחד התייחס לסין ורוסיה אשר לא הגיעו לגלאזגו, וכתב: "באופן אירוני, אי נוכחות היא יותר טובה לכדור הארץ מאשר הצבועים שמגיעים במטוס פרטי".

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE