הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שילוב דרמטי: באפט, אמזון ו-ג'י.פי. מורגן מקימים חברה שתספק ביטוח בריאות זול יעיל ואיכותי
שלוש מחברות הענק בארצות הברית גרמו לטלטלה בתעשיית הבריאות האמריקאית, כשהודיעו שבכוונתן לשתף פעולה בהקמת גוף משותף, שעשוי לשנות את כללי המשחק ולהוביל להוזלה כללית בשוק ביטוחי הבריאות. ההכרזה הביאה לעליית מדדים בוול סטריט

ההודעה שיצאה ביממה האחרונה,  לא מסרה פרטים מדוייקים אודות החברה העצמאית החדשה. אבל בהתחשב בעוצמה הכלכלית של שלושת השחקנים הראשיים בגוף המשותף הזה וביכולת של אמזון לנצח כמעט בכל מוצר שיא מעורבת בו, השילוש החדש הזה עלול ליצור גל הדף עוצמתי ביותר, שיקבע כיצד ירכשו האמריקאים בעתיד ביטוח בריאות. מהלך אשר יטלטל את מניות חברות הביטוח, ספקי התרופות וגורמים אחרים, הקשורים בתחום.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"אחד המסרים שיש בהודעה המשותפת הוא, שהם לא הולכים לחזור על הדרך המסורתית והמקובלת, שבה מועסקים ניסו לנהל טוב יותר את ביטוחי בריאות שלהם, או לחסוך בעלויות." אמר פול פרונסטין כלכלן במכון שלא למטרות רווח - Employee Benefits Research Institute. מומחים מעריכים, שהשותפות החדשה תיצור שוק וירטואלי חדש, שיהפוך את נושא רכישת הביטוח הרפואי לקל ונוח, כמו רכישת חולצה באמזון. יתכן שאף ניתן היה לרכוש תרופות באופן מקוון וישיר. אפשר גם שהשיתוף יאפשר לעקוף את חברות הביטוח ולקשור את המטופל ישירות עם הרופא ועם בית החולים, כדי להגיע ל"עיסקות" בריאותיות טובות וזולות יותר.

מעסיקים עושים כל שיכולתם כדי לנסות ולבלום את העליות המתמידות במחירי הביטוח הרפואי, שנוגסות נתחים גדלים והולכים בתקציבים שלהם במשך שנים ובו זמנית מגבילים את המועסקים שלהם. "השמים הם הגבול לאן שהם יכולים להגיע, עם האיחוד הזה." אמר בריאן מארקוט, המנכ"ל של National Business Group on Health גוף שלא למטרות רווח, המייצג מעסיקים גדולים. "אנחנו תומכים תמיד בחדשנות בתחום, וביטוח בריאות בהחלט זקוק לחדשנות כזו."



על הקמת  הגוף המשותף החדש הודיע מייסד אמזון ג'ף בזוס; מנכל ג'י.פי. מורגן-צ'ייסג'יימי דימון ובאפט, אשף ההשקעות מברקשייר האטווי. שלוש החברות מעסיקות כמיליון עובדים ברחבי ארה"ב. הגוף החדש יהיה עצמאי וישאף להיות נקי מ"יוזמות" להגדלת הרווח ומגבלות אחרות. "בשלב הראשון הוא יתמקד בטכנולוגיה ויספק שירותי ביטוח בריאות פשוטים, ברמה גבוהה ובשקיפות מירבית." לדברי היזמים הרעיון נמצא עדיין בשלבי גיבוש ראשוניים. "הרעיון הבסיסי הוא לייצר פתרונות כאלה, מהם יהנו העובדים האמריקאים שלנו, המשפחות שלהם ובאופן עקיף, כל האמריקאים." אמר דימון.

ביטוח הבריאות למועסקים מקיף כ-157 מיליון איש בארה"ב שהוא הנתח המשמעותי ביותר בתחום הביטוח הרפואי בשוק. לא החברות המעסיקות ולא העובדים, מרוצים מהשיטה הקיימת.  מחירי ביטוח הבריאות מזנקים מהר יותר מקצב שיעור האיפלציה. מעסיקים נאלצים לדרוש מעובדיהם לשלם יותר עבור הביטוח ולעשות סקרי שוק, כדי להשיג ביטוחים זולים יותר, מה שעור רוב האנשים היא משימה כמעט בלי אפשרית. 



השיטה הנוהגת איננה מוצאת חן בעיני מעסיקים ומועסקים כאמור. חברות הביטוח ומבטחים שונים אינם מקלים על הענין בגלל גודש תכניות ועירוב בין תכניות, כדי להפוך את הסכמי הביטוח למפתים. לעומת אלה, ניראה שאמזון היא בדיוק בנקודה שהיא מסוגלת להציע למבוטחים את הדרכים הקלות והידידותיות ביותר למשתמש, כדי לבצע סקרים כאלה. אמר מארקוטה. "הציבור מאמין בהם. הם נמצאים כבר בבתים של כולם והם חלק מהשיגרה היומית של רכישות אצל הרבה מאוד אנשים." הוא אמר. ההודעה על המהלך החדשני הזה מצד שלוש ענקיות חדשנות טכנולוגית ופיננסים, שלחה גל הלם למגזר ביטוחי הבריאות בוול סטריט, מה שהעלה את שוויון במיליארדי דולרים בשניות.


אמזון, שהחלה כחברה שמוכרת ספרים לפני כ-20 שנה, שינתה את אורחות החיים של רבים והיום היא מעורבת באיך אנשים רוכשים חיתולים, צעצועים ומגבוני נייר. היא מותקפת תדיר על ידי רשתות בתי כלבו של מוצרי מרקחת, ספרים וצעצועים על שהיא פוגעת בעסקיהם. אשתקד היא אף נכנסה לעסקי המרכולים וסופר-מרקטים, כשהיא קנתה את וול פודסWhole Foods תמורת כ-14 מיליארד דולר.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE