הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר החוץ הרוסי: מוסקבה מוכנה לשקול הצעות אמריקניות להסכם גרעין חדש
נראה שרוסיה עושה את הצעד הראשון בדרך להרגעת הרוחות שמזכירות לרבים את המלחמה הקרה. רק אתמול הודיעה רוסיה כי היא מפתחת מערכות נשק גרעיני חדשות ומתקדמות. בינתיים, שתי המדינות ממשיכות להאשים זו את זו בהפרת ההסכם הוותיק

רוסיה הודיעה כי היא מוכנה לשקול הצעות מצד ארצות הברית להחלפת הסכם הגרעין ממנו פורשות שתי המדינות. שר החוץ סרגיי ריאבקוב אמר היום (חמישי) כי ארצו מוכנה להחליף את ההסכם הישן בהסכם חדש שיכלול עוד מדינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוקדם יותר רוסיה נשמעה הרבה יותר תקיפה מהיום. הנשיא ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

רוסיה השעתה את האמנה הגרעינית שנחתמה בשנת 1987, ואוסרת על ארצות הברית ועל רוסיה להציב טילים גרעיניים לטווח בינוני על אדמת אירופה. זאת, לאחר שוושינגטון הודיעה כי היא תפרוש בעוד כחצי שנה מההסכם משום שלטענתה מוסקבה מפרה אותו שוב ושוב. רוסיה דחתה את ההאשמות האלה.

אתמול הודיע שר ההגנה הרוסי סרגיי שוויגו כי רוסיה תפתח שתי מערכות לשיגור טילי קרקע עוד לפני שנת 2021. בסוף השבוע אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ארצו פורשת גם היא מההסכם הוותיק שהגביל את פרישת מערכות הטילים הגרעיניים לטווח בינוני באירופה.

וושינגטון ומוסקבה מאשימות זו את זו בהפרת ההסכם, ופוטין אמר כי רוסיה בחרה לפרוש מההסכם לאחר שארצות הברית הודיעה כי בכוונתה לפרוש ממנו גם כן. הוא הוסיף כי אין ספק שוושינגטון מתכננת לפתוח מחדש במחקר ופיתוח של מערכת טילים חדשה, ועל מוסקבה לעשות צעד דומה.

לדבריו, על הצבא הרוסי להתחיל לעבוד כדי לפתח מערכות שיגור קרקעיות לטילי שיוט מסוג קליבר, שכיום ניתנים לשיגור ממערכות ימיות שמוצבות על סירות. בנוסף, על הצבא לפתח מערכות לטילים לטווח ארוך שעוברים את מהירות הקול פי חמישה.

 

רוסיה החלה לפתח מערכות שיגור חדשות, אבל עדיין מוכנה להקשיב. טיל מתוצרת רוסיה (צילום: Shutterstock)

שר ההגנה שוויגו הורה אתמול לצבא להתחיל ולפתח את המערכות החדשות. הוא אמר כי הוא רוצה שהפיצוח יושלם עד סוף השנה הבאה, כך שהמערכות החדשות יהיו מוכנות עד שנת 2021.

"החל מה-2 בפברואר, ארצות הברית משעה את ההתחיבויות שלה תחת ההסכם", אמר שוויגו בפגישה עם מפקדי הצבא. "בזמן שהם פועלים באופן פעיל כדי לפתח טילי קרקע עם טווח של יותר מ-300 מייל, שנמצא מחוץ לגבולות ההסכם. הנשיא פוטין הטיל על משרד ההגנה את המשימה לנקוט בצעדים דומים".

מוסקבה מכחישה כי היא מפרה את ההסכם שנחתם בשנת 1987, ומאשימה את וושינגטון בהפרת התנאים. בנוסף, רוסיה מאשימה את ארצות הברית בפיזור שקרים שנועדו לאפשר לה לפרוש מההסכם, מכיוון שהיא רוצה לעשות זאת בכל מקרה. וושינגטון, מצדה, מכחישה את ההאשמות האלה.

השליח האמריקני לענייני פירוק החימוש, רוברט ווד, אמר בכנס של האו"ם שנערך בז'נבה היום כי ארצות הברית תשקול מחדש את פרישתה מההסכם במידה ו"רוסיה תשוב ותעמוד באופן מלא בתנאיו". הוא הוסיף כי "זו ההזדמנות האחרונה של רוסיה לחזור להסכם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE