הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פרח הגוויה" בקליפורניה פורח באירוע נדיר - וקצר
הפריחה של צמח הלוף הענק מתרחשת אחת לעשרות שנים, ואחד הצמחים פורח ממש עכשיו מתחת לאף. הבעיה: הוא מפיץ ריח נורא שזיכה אותו בכינוי האפל. למרות זאת, המונים ממתינים בתור כדי לצפות באירוע הנדיר

צמח לוף ענק בשם "פיל" שגדל לו באוניברסיטת קליפורניה בלונג ביץ', מושך אליו בימים אלה סקרנים רבים בזכות פריחה נדירה וקצרה שהחלה אתמול (ראשון). לצערם של המבקרים הבאים לצפות בפריחה הנדירה, הצמח, המוכר גם כ"פרח הגוויה", מפריש ריח מצחין, תכונה שהעניקה לו את הכינוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיל, פרח הגוויה הפורח (צילום: אוניבסיטת קליפורניה)

חובבי הצמחים חיכו לפריחה הקצרה במשך שבועות ארוכים, כאשר חוקרי ביולוגיה מהאוניברסיטה פרסמו ברשתות החברתיות עדכונים על מצבו של פיל ועל תהליך הפריחה הנדיר.

בכל יום האתמול באו מבקרים לראות את הפריחה המתרחשת אחת לכמה שנים, והם צפויים להמשיך לבוא עד שהצמח בן ה-11 שהגיעו לגובה של כמעט 6 רגל, יסגור את פרחיו. לרוב נמשכת תקופת הפריחה שלו במשך יומיים בלבד. שעות הביקור היום ייקבעו על פי תפקודו של הצמח במהלך שעות הבוקר.

"לפיל היה יום נהדר! תודה לכל מי שיצאה לראות אותו בכל התהילה המסריחה שלו", נכתב באתר האינטרנט של החוקרים שעוקבים אחר פיל. עוד נכתב כי החוקרים צופים ששעות הביקור היום יימשכו עד השעה 5 בערב, אך עדיף למבקרים להתעדכן במצבו של פיל. "אנחנו לא יכולים להבטיח שנוכל להציג אותו שוב", הוסיפו החוקרים.

בריאן תורסון, אחד המדענים בבית הספר לביולוגיה, בילה את כל יום ראשון ליד הצמח המסריח. כשנשאל אם הוא התרגל לריח, הוא אמר בצורה חד משמעית: "לא", והוסיף כי הוא סובל מבחילה. "אני אוהב את העובדה שהרבה אנשים מתרגשים לבוא ולראות את פיל", אמר תורסון.

פיל קיבל את שמו הפרטי לזכרו של פרופסור פיליפ בייקר, אחד החוקרים הבכירים שעבדו באוניברסיטה. 

 

מופעי עבר של פריחת הלוף הענק בעולם (צילומים: ויקיפדיה)

מקורו של הלוף הענק באי סומטרה, שם הוא גדל ביערות הגשם הנמוכים באינדונזיה, ונחשב לפרח נדיר. הריח המסריח שזיכה את הלוף הענק בכינוי "פרח הגוויה" נועד למשוך חרקים שיסייעו לו בתהליך ההאבקה כדי להתפתח ולהתרבות.
ההתרגשות סביב הפריחה הנדירה באה בין השאר בשל התיעוד המועד של פריחת "פרח הגוויה". למעשה, יש תיעוד של רק 135 פריחות שלו, כשהאחרונה בהן התרחשה בברלין, גרמניה, בשנת 2015.

ארבע שנים לפני כן, באפריל 2011, תועדה פריחה של לוף ענק בשוויץ. הפריחה הקודמת של אותו צמח הייתה 74 שנים לפני כן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE