הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר קונגרס טוען: שליחת הצבא למתקני ההגירה מהווה עבירה על החוק
למרות שחוק משנת 1878 קובע שהממשל הפדרלי אינו יכול להשתמש בכוח צבאי כדי לאכוף מדיניות פנים, חיילי צבא ארה"ב מוצבים במתקן כליאה בטקסס, שם הם "מנטרים את המהגרים ומחפשים אחר סימני מצוקה". חבר קונגרס מקליפורניה טוען שמדובר בהפרה של החוק: "זה לא תפקידם של חיילי צבא ארה"ב להיות סוהרים"

חיילי צבא ארצות הברית מוצבים בתוך מתקן כליאה של משטרת הגבולות בעיר בדרום טקסס, כך נמסר מגורמים במשרד הביטחון. לפחות חבר קונגרס אחד טוען שמדובר בעבירה על חוק פדרלי שאושר ב-1878.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתקן הכליאה של רשויות ההגירה בעיר דונה שבטקסס (צילום: רויטרס)

 

למרות הבטחות חוזרות מצד הממשל הפדרלי לפיהן חיילי צבא ארה"ב הנמצאים בשירות פעיל לא יהיו במגע עם מהגרים בגבול הדרומי ולא ישומשו למטרות אכיפת החוק, בפועל החיילים משגיחים על המהגרים בתוך מתקן הכליאה.

על פי הדיווח ברשת אן. בי. סי., ארבעה גורמים ביטחוניים (שניים שמשרתים כיום במשרד הביטחון ושניים ששירתו במהלך רוב שנותיהם במשרד) מסרו כי החיילים מבצעים פטרול רגלי בתוך מתקן הכליאה. עוד מסרו הגורמים כי תחילה החיילים נדרשו לבצע ביקורת כללית על המהגרים, אך בהמשך המשימה שונתה להשגחה.

רבים טוענים כי הצבת החיילים במתקן הכליאה עלולה להוות הפרה של "חוק פוסי קומיטטס משנת 1878" ("Posse Comitatus Act"). חוק זה נועד להגביל את הממשל הפדרלי ולמנוע ממנו להשתמש בכוח צבאי כדי לאכוף מדיניות פנים.

עוד דווח ברשת אן. בי. סי. כי החיילים אינם חמושים, וכביכול נמסר להם לפנות אל שוטרי סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) במידה שהם נתקלים בבעיות כלשהן, אך הותר להם להתערב כאשר מדובר במקרה חירום.

חבר הקונגרס ג'ון גרמנדי (דמוקרט, קליפורניה), שאחראי על התת ועדה לענייני המוכנות הצבאית, הגיב לפרשה ואמר: "זה לא תפקידם של חיילי צבא ארה"ב להיות סוהרים. זו בהחלטה חריגה ממטרת המבצע שעלולה להציב את החיילים במצב משפטי בעייתי", הוא אמר.

 

"זה לא תפקידם של חיילי צבא ארה"ב להיות סוהרים": חבר הקונגרס ג'ון גרמנדי, דמוקרט מקליפורניה (צילום: חיל האוויר האמריקאי)

 

חשוב להבהיר כי תחת החוק החיילים יכולים לספק תמיכה ברשויות ההגירה, אך אחד הגורמים סיפר לרשת אן. בי. סי. כי ניטור המהגרים ע"י חיילים הוא "צעד אחד יותר מדי".

ג'ון קורנליו ממחלקת הדוברות של צבא ארה"ב, מסר כי "האינטרקציה של החיילים עם המהגרים מוגבלת ככל הניתן". עוד הסביר קורנליו כי "חיילים לא חמושים משגיחים על המהגרים ומחפשים אחר בעיות רפואיות או סימני מצוקה נוספים, דבר שקורה אך ורק במתקן בעיר דונה. במידה שאירוע כלשהו מתרחש, למשל מקרה חירום רפואי, החיילים פונים אל שוטרי ה-CBP שיטפלו בבעיה", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE