הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל קרקוע מטוסי ה-MAX: בואינג ממשיכה לאבד גובה במאבק מול איירבס
יצרנית המטוסים האמריקאית מסרה 19 מטוסים בלבד במהלך חודש יולי, פחות מחצי ממה שמכרה בחודש זה אשתקד והרבה פחות מנתוני המכירות של איירבס. בנוסף, החברה הודיעה על הפסד של 3 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני של השנה

במשך שנים ארוכות, איירבס חיפשה אחר דרכים כדי לעקוף את המתחרה הגדולה שלה - בואינג האמריקאית - בתואר יצרנית המטוסים הגדולה בעולם. מוקדם יותר השנה הדבר קרה (בעיקר בשל קרקוע מטוסי ה-737MAX של בואינג) וכעת נודע שהפער בין החברות רק הולך וגדל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס A321LR של חברת ארקיע, ומטוס בואינג 737MAX-7 (צילום: AP / איירבס)

 

בחודש יולי, בואינג השלימה את מסירתם של 19 מטוסים בלבד, וזאת לעומת 39 מטוסים שנמסרו במהלך חודש יולי 2018. אם לא די בכך, חודש יולי היה החודש הרביעי ברציפות שבהם לא התקבלו הזמנות חדשות עבור מטוסי ה-737MAX. איירבס, לעומת זאת, דיווחה על לא פחות מ-69 מטוסים שנמסרו במהלך חודש יולי האחרון, לרבות 52 מטוסי A320neo ו-A321neo אשר נחשבים למתחרים ישירים של דגמי ה-MAX.

כזכור, בחודש מרץ האחרון החליטה בואינג לעצור את מסירתם של עשרות מטוסי MAX (וזאת מעבר לקרקוע של המטוסים בדגם זה שכבר הוכנסו לשירות). למעשה, מתחילת השנה ועד סוף חודש יולי, יצרנית המטוסים האמריקאית מסרה 258 מטוסים לחברות התעופה, ירידה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והרחק מאחור לעומת 458 המטוסים שנמסרו מאיירבס בתקופה זו.

מנכ"ל בואינג, דניס מולנבורג, סיפר בשבוע שעבר שאף הזמנה לא בוטלה בעקבות קרקוע הדגם, ועל פי אתר החברה ישנן הזמנות עבור כ-4,500 מטוסים מדגם זה. עם זאת, חשוב להסביר כי המנכ"ל התייחס לחוזים חתומים בלבד, ולא התחייבות מילולית שבדרך כלל מקדימה את שלב החתימה. כך למשל, חברת התעופה הסעודית Flyadeal הודיעה במהלך הקיץ כי לא תרכוש 50 מטוסי MAX ובמקום היא תקנה מטוסים של איירבס. 

בחודש שעבר נחשף כי בואינג הפסידה קרוב ל-3 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני של השנה, וזאת לאחר שנאלצה לשלם סכום המתקרב לחמישה מיליארד דולר כפיצוי לחברות התעופה שהושפעו מן הקרקוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE