הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוב בית הנבחרים בעד הליך הדחת הנשיא, גם מזכיר המדינה פומפאו נמצא על הכוונת
כחלק מתהליך ההדחה שנפתח בבית הנבחרים, היום נודע כי 3 ועדות בכירות בקונגרס שלחו צו מחייב למזכיר המדינה פומפאו במטרה שהוא ימסור מידע הקשור לשיחת הנשיא עם מקבילו האוקראיני. במקביל, בכירים במשרד החוץ יזומנו כדי למסור עדות בנוגע למעורבותם

שמונה ימים בלבד עברו מאז הפרסום ב"וושינגטון פוסט" אודות שיחה טלפון בעייתית שהתנהלה בין הנשיא טראמפ לבין מנהיג זר - שבהשך זוהה כנשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי - ושלושה ימים עברו מאז ההודעה הדרמטית של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, בנוגע לפתיחה בהליך הדחה כנגד הנשיא. על אף שמדובר בפרק זמן קצר ביותר, יותר מחצי מתוך 435 החברים בבית הנברחים תומכים במהלך והודיעו על כך באופן פומבי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, השבוע בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

למעשה, 223 חברי בית הנבחרים המשתייכים למלגה הדמוקרטית הביעו תמיכה במהלך, וזאת בנוסף לחבר הקונגרס ג'סטין אמאש, נציג ממישיגן שהיה שייך למפלגה הרפובליקנית עד לא מזמן, וכעת מוגדר כ"עצמאי". כך שבפועל ישנם 224 חברים התומכים בהליך ההדחה.

מצד אחד, חציית קו האמצע היא בהחלט התפתחות משמעותית וצעד לעבר ההדחה, אך חשוב לזכור שרבים מחברי הקונגרס הביעו את תמיכתם על פתיחת ההליך, ולא בהדחת הנשיא. כלומר, לא מעט חברי קונגרס תומכים בפתיחת ההליך, אך ההחלטה אם להדיח את הנשיא בסופו של דבר תתקבל רק לאחר שיסתיים התהליך ופרטים נוספים על הפרשה יתפרסמו.

אך בכל זאת מדובר בהישג, שכן יותר מ-75 חברי קונגרס הביעו את תמיכתם במהלך בשלושת הימים האחרונים. חשוב לזכור כי גם אם בסופו של דבר בית הנבחרים יצביע בעד הדחת הנשיא, הנשוא יעבור לסנאט הנשלט ע"י המפלגה הרפובליקנית. זו הסיבה שיו"ר בית הנבחרים פלוסי רצתה להימנע מהליך ההדחה, אך ככל הנראה חומרת הפרשה האחרונה לא השאירה לה ברירה.

 

מזכיר המדינה פומפאו נמצא על הכוונות של 3 ועדות בבית הנבחרים (צילום: רויטרס)

 

בתוך כך, מוקדם יותר היום (שישי) נודע כי שלוש ועדות בכירות בבית הנבחרים - ועדת החוץ, ועדת המודיעין ו-ועדת הפיקוח - שלחו למזכיר המדינה מייק פומפאו צו המחייב אותו למסור מסמכים הקשורים לפרשה.

"בהמשך לחקירת הדחת הנשיא בבית הנבחרים, אנחנו מעבירים אליך את צו זה המחייב אותך לספק את המסמכים הרשומים עד ה-4 באוקטובר 2019", כתבו שלושת ראשי הוועדות במכתב משותף שנשלח לפומפאו.

מזכיר המדינה אינו היחיד שזוכה לחקירה תחת זכוכית מגדלת, שכן 5 בכירים נוספים במשרד החוץ קיבלו זימון להעיד בפני הוועדות. מדובר במריה יובאנוביץ', לשעבר שגרירת ארה"ב באוקראינה; קרט וולקר, לשעבר שגריר ארה"ב בנאט"ו והשליח המיוחד לענייני אוקראינה; גורדון סונדלנד, שגריר ארה"ב באיחוד האירופי; ג'ורג' קנט, סגן מזכיר המדינה למדינות אירופה; ואורליך ברכבול, יועצו הבכיר של פומפאו.

במשרד החוץ סירבו להגיב לנושא הזימונים בפני ועדות הקונגרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE