הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכשול חדש למדיניות ההגירה: "גרייהאונד" לא תאפשר לבצע מעצרים באוטובוסים
עד כה, חברת האוטובוסים הגדולה בארה"ב אמרה שהיא "רק מצייתית לחוק הפדרלי", אך כעת הוחלט לשנות את המדיניות. בהודעה שנמסרה למשרד לביטחון המולדת אמרו ראשי החברה כי רשויות ההגירה לא יוכלו לעלות לכלי הרכב ללא צו חתום ע"י שופט

קווי גרייהאונד, חברת האוטובוסים הגדולה בארצות הברית, הודיעה מוקדם יותר היום (שישי) כי מעתה היא לא תאפשר לסוכני רשות ההגירה לעלות על כלי הרכב ולחפש אחר שוהים בלתי חוקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, עם כניסתו של הנשיא טראמפ לתפקיד, רשויות ההגירה השונות החלו לבצע פשיטות על אוטובוסים, בעיקר בקווים שעוברים בסמוך לגבול הדרומי. ביקורת רבה הושמעה כנגד גרייהאונד על כך שהיא מאפשרת לבצע את הבדיקות הללו, אך בחברה הדפו את הטענות.

ראשי גרייהאונד אמרו שהם אומנם "לא מרוצים" מהמדיניות החדשה, אך הם מצייתים לחוק הפדרלי. גרייהאונד אף נתבעת ע"י קליפורניה בעקבות המעצרים שבוצעו.

כאמור, כעת מסתמן שינוי גדול במדיניות: גרייהאונד הודיעה למשרד לביטחון המולדת (DHS) כי היא אינה תאפשר לבצע את החיפושים האקראים באוטובוסים ובתחנות ללא צו של בית המשפט. החלטה זו צפויה להשפיע על עבודתם של סוכני רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) וסוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP).

 

דוגמה מיום חמישי האחרון בפורטלנד, אז עלו סוכני ה-CBP לאוטובוס של החברה (צילום: AP)

 

ככל הנראה, ההחלטה של גרייהאונד קשורה למסמך של ה-CBP שהודלף בשבוע שעבר שבו נכתב כי סוכני רשויות ההגירה לא יכולים לעלות לאוטובוסים ללא אישור של החברה עצמה.

במסמך זה, שנחתם ע"י קרלה פרובוסט, לשעבר ראשת ה-CBP, הוסבר כי מעצרים על גבי אוטובוסים מהווים הפרה של התיקון הרביעי לחוקה (שאוסר על חיפושים לא מוצדקים): "על הסוכן להוכיח כי קיבל את הסכמת החברה שבבעלותה נמצא כלי הרכב כדי לבצע את המעצר".

גרייהאונד ממש לא לבד בהתנגדותה: חברות כגון "ג'פרסון ליינס" (המפעילה קווי אוטובוסים ב-14 מדינות) ו-MTRWestern (המפעילה קווים בצפון-מערב ארה"ב) כבר הבהירו לאנשי DHS כי סוכנים ללא צו חתום ע"י שופט לא יורשו לעלות לאוטובוסים או להיכנס לתחנות.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE