הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות הסיבות המסתוריות: צעירים פחות נדבקים בנגיף הקורונה, ורופאי ילדים נושמים לרווחה
על אף שישנן שלל תיאוריות שונות בנוגע לסיבות שהווירוס הקטלני פוסח על ילדים ובני נוער, חוקרים רפואים לא יכולים להצביע על סיבה וודאית לתופעה. "מדובר באחד הממצאים הכי חריגים של המגפה", הסביר מומחה למחלות זיהומיות בילדים

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ועד כה נדבקו בווירוס המסתורי יותר מ-90 אלף בני אדם. כ-3,000 איש מתו בעקבות הידבקות הנגיף, אך רופאים מסביב לעולם החלו לשים לב לתופעה משונה: מעט מאוד ילדים נדבקו בנגיף, ותסמיני המחלה בקושי הופיעו בקרב ילדים שכן נדבקו בו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), כאשר המגפה החלה בסין, ילדים היוו רק כ-2.4% מכלל מקרי ההידבקות בקורונה. מתוכם, רק 2.5% חוו את תסמיני המחלה, ורק 0.2% מהם הוגדרו כמקרים קשים. בנוסף, מתוך אלפי המתים ברחבי העולם, אף אחד מהם אינו ילד.

רופאי ילדים ברחבי העולם כמובן שמחים על כך שהווירוס פחות משפיע על האוכלוסייה הצעירה, אך הסיבות להשפעה הנמוכה נותרו מסתוריות. על אף שישנן תיאוריות מסוימות, לא קיימת קביעה חד משמעית.

"מדובר באחד הממצאים הכי חריגים של הנגיף", מסביר ד"ר פרנק אספר, מומחה למחלות זיהומיות בילדים במרכז לרפואת ילדים בקליבלנד, "נגיפי קורונה קודמים השפיעו על בוגרים וילדים כאחד, אך מסיבה מסוימת הנגיף הנוכחי משפיע בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת יותר".

ד"ר ונסה רייב מהמרכז הרפואי באוניברסיטת NYU סבורה כי התשובה טמונה בהבדלים בין מערכת החיסון של ילדים לבין זו של מבוגרים: "כשאנחנו מתבגרים, מערכת החיסון נחלשת ויותר קשה לגוף שלנו להיאבק במחלות. ראינו את דפוס הפעולה הזה גם במחלות כמו אבעבועות רוח: בוגרים שנדבקים במחלה הציגו תסמינים קשים יותר מאשר ילדים", היא אמרה.

 

מדידת טמפרטורה של ילד הנחשד בהידבקות בקורונה (צילום: Getty Images)

 

ד"ר באדי קריץ מהמרכז הרפואי באוניברסיטת ונדרבילדט חושב כי ההסבר להבדלים בין בוגרים לילדים הוא העובדה שילדים נחשפים ליותר וירוסים, למשל הצטננות קלה או שפעת, דבר שגורם לגוף שלהם לייצר יותר נוגדנים.

"אולי בגלל זה תסמיני המחלה מופיעים בילדים בצורה כמעט זהה לאופן שבו תסמיני השפעת - נזלת ושיעול - מופיעים. זה כנראה מספק להם שכבת הגנה נוספת", הוא הסביר. אך קריץ הסתייג במעט והזכיר כי אין רמז לכך שתיאוריה מסוימת נכונה יותר מהשנייה: "אנחנו פשוט לא יודעים לומר מדוע התופעה מתרחשת".

ראוי לציין כי ההערכות הראשוניות היו שילדים פחות מושפעים מנגיף הקורונה מפני שיש להם ריאות בריאות יותר מבוגרים, שאולי נחשפו לזיהום אוויר או עשן של סיגריות. אלא שעם הזמן, חוקרים רפואיים הבינו שהנגיף משפיע באופן שונה על בני אדם בקבוצות גיל שונות.

"נראה שהנגיף מועבר מאדם לאדם בהרבה אזורים בעולם", מסביר קריץ, "אך ילדים בני 15 ומטה פשוט לא נדבקים בו". קריץ אף ביקש להבהיר כי בזמן שילדים פחות נדבקים בנגיף, הם עדיין עלולים לגרום להתפשטותו ולהדביק אנשים אחרים בקרבתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE