הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אור בקצה המנהרה? ענקית התרופות האמריקאית מפתחת חיסון נגד קורונה
ג'ונסון אנד ג'ונסון תשקיע כמיליארד דולר במחקר המשותף עם משרד הבריאות, כאשר המטרה תהיה להתחיל בניסויים קליניים כבר בספטמבר, ולהפיץ את חיסון בתוך חודשים ספורים. המנכ"ל: "מתחייבים לבצע את החלק שלנו כדי להפוך את החיסון כנגד הקורונה לזמין וזול ברחבי העולם"

תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאי, אחת מיצרניות התרופות והמכשור הרפואי הגדולות בעולם, נמצאת בשלבים מתקדמים בתהליך הפיתוח של חיסון כנגד נגיף הקורונה. בכוונת החברה להתחיל בניסויים קליניים בבני אדם בחודש ספטמבר, כאשר המטרה תהיה לייצר את החיסון ולהפיץ אותו לקראת תחילת שנת 2021.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

בהודעתה של ג'ונסון אנד ג'ונסון שפורסמה הבוקר (שני) הוסבר כי אנשיה עובדים על החיסון מאז חודש ינואר, וזאת במסגרת שיתוף פעולה עם רשות המחקר והפיתוח הביו-רפואי (Biomedical Advanced Research and Development Authority, או BARDA) - גוף השייך למשרד הבריאות ושירותי האנוש.

עוד הוסבר כי החברה ו-BARDA ישקיעו יחדיו סכום העולה על מיליארד דולרים כדי לממן את המחקר, הפיתוח ושלב הניסויים: "העולם ניצב בפני משבר בריאותי חמור, ואנחנו מתחייבים לבצע את החלק שלנו כדי להפוך את החיסון מפני הקורונה לזמין וזול ברחבי העולם", כתב מנכ"ל ענקית התרופות, אלכס גורסקי, והוסיף כי בכוונתו להרחיב את פס הייצור של החברה כדי לעמוד בביקוש הגבוה לחיסון.

 

אלכס גורסקי, מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון (צילום: טודיי שואו)

 

ג'ונסון אנד ג'ונסון אינה החברה היחידה שעובדת על פיתוח של חיסון (בדומה למה שמתרחש בתעשיית בדיקות הקורונה). חברה נוספת, Moderna Inc מממסצ'וסטס, פיתחה חיסון במשותף עם המכונים הלאומיים לבריאות (NUH). חיסון זה נשלח למעבדות הממשלה האמריקאית כבר בחודש פברואר, ולפני כשבועיים החיסון הניסיוני הוזרק לראשונה בבני אדם.

מדובר ב-45 מתנדבים שהסכימו להשתתף במחקר של מכון המחקר הרפואי של קייזר פרמננטה במדינת וושינגטון - אחד ממוקדי הקורונה בארה"ב. המתנדבים קיבלו את הזריקה הראשונה במסגרת החיסון, שפותח במהירות שיא כאשר הנגיף התפרץ לעולם.

 

 

"כל החוקרים הפכו להיות חלק מ'צוות קורונה'", אמרה ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל, "כולם רוצים לעשות ככל שרק ניתן כדי לסייע בשעת החירום הזו", היא הוסיפה.

ג'ניפר האלר בת ה-43, תושבת סיאטל, הייתה הראשונה לקבל את הזריקה במסגרת הניסוי: "כולנו חסרי אונים, אז הרגשתי שזו הזדמנות מצוינת עבורי לתרום למאמץ", היא אמרה, "הילדים שלי חושבים שאני אמא מגניבה", היא הוסיפה.

המתנדב השני שקיבל את הזריקה הוא ניל בראונינג, תושב מקומי בן 46. בראונינג עובד כמהנדס רשתות במיקרוסופט, והוא סיפר לתקשורת המקומית שבנותיו גאות בו בעקבות ההחלטה שקיבל להתנדב לניסוי: "כל הורה רוצה שהילד שלהם יעריץ אותו, אבל אמרתי לבנות שלי שלא יעשו מזה עניין, והסברתי להן שיש הרבה אנשים שיקבלו את החיסון הניסיוני", הוא אמר.

 

ג'ניפר האלר בת ה-43 הפכה לראשונה לקבל את החיסון הניסיוני שניתן בוושינגטון לפני כשבועיים (צילום: AP)

 

אין כל ספק כי המעבר לשלב הניסוי הוא הישג ואבן דרך במאבק בקורונה, אך עדיין מדובר רק בהתחלה. מטרת המחקר היא להוכיח שהחיסון בטוח, אך גם אם הכל יתנהל כמתוכנן, יקח זמן רב עד שהחיסון יהיה זמין בפני הציבור הרחב.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, הסביר כי תידרש בין שנה ולשנה וחצי על מנת לבצע את כל הניסויים ולייצר ברבים את החיסון - תקופה שמקבילה למסגרת הזמנים שניתנה ע"י ג'ונסון אנד ג'ונסון הבוקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE