הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיקרוסופט רוכשת את CyberX הישראלית ב-165 מיליון דולר
ענקית התוכנה והמחשבים האמריקאית הודיעה על העסקה, במסגרתה היא תרכוש את החברה מהרצליה אשר מתמחה בתחום אבטחת "האינטרנט של הדברים". לפי הדיווחים, הטכנולוגיה של החברה תיושם בשירות הענן הפופולרי אז'ור

אקזיט נוסף נרשם בתעשיית ההיי-טק הישראלית, וזאת לאחר שענקית המחשבים והתוכנה העולמית, מיקרוסופט, הסכימה לשלם 165 מיליון דולר עבור חברת CyberX מהרצליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המנכ"ל שניידר (משמאל) והטכנולוג הראשי, ניר גילר (צילום: Getty Images / מיקרוסופט)

 

CyberX, שהוקמה לפני כשבע שנים ע"י שני בוגרי יחידת צופן וביטחון בצה"ל, ניר גילר (המשמש כטכנולוג הראשי) ועומר שניידר (המנכ"ל), והיא מתמחה באבטחת "האינטרנט של הדברים" ("Internet of Things", או IoT). מושג זה מתייחס לרשת של חפצים פיזיים המאפשרת תקשורת מתקדמת, ויכולות איסוף והחלפת מידע (למשל, מוצרי הבית החכם).

תחום זה התפתח בשנים האחרונות, ולפי ההערכות ברחבי העולם ישנם כ-26 מיליון התקנים המחוברים אחד לשני.

ובדיוק מסיבה זו, לפני כשנתיים הודיעה מיקרוסופט כי תשקיע בתחום סכום של כ-5 מיליארד דולר עד שנת 2022. כעת, לאחר הרכישה של CyberX, מיקרוסופט צפוי לעשות שימוש בטכנולוגיות של החברה הישראלית בשירות הענן שלה, אז'ור.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, כתבה בבלוג החברה כי "CyberX תתווסף ליכולות האבטחה הקיימות באז'ור, כמו גם למכשירים קיימים, לרבות במערכות IoT תעשייתיות (IIoT).

 

 

עסקת הרכישה, שכאמור לפי הדיווחים נאמדת ב-165 מיליון דולר, הגיעה בסיומם של חודשים ארוכים בהם נפוצו שמועות לפיהם מיקרוסופט מבקשת לרכוש את CyberX. למעשה, הדיווחים הראשוניים על העסקה הצפויה התקבלו כבר בחודש פברואר. בפועל, בשלושת החודשים שחלפו, הדיבורים נרגעו - ככל הנראה בשל מגפת הקורונה.

לפי הדיווחים באתר TechCrunch, בחודש שעבר החלו לצוץ דיווחים על חידוש השיחות בין שתי החברות. עוד דווח באתר כי מחיר הרכישה עלה בתקופה זו ב-15 מיליון דולר (עמד על כ-150 מיליון דולר בראשית השנה), דבר שעשוי לרמוז על כך שסיבת דחיית העסקה הייתה אי-הסכמה בנוגע להערכת שווי החברה הישראלית.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מנכ"ל CyberX, עומר שניידר, התייחס לאקזיט המרשים: "ניר ואני הקמנו את CyberX במטרה לספק פתרון הניתן להרחבה וקל להפצה, שיפחית את הסיכון עבור חברות ברחבי העולם. אנחנו מודים ללקוחות הנאמנים שלנו, ולעובדים שבזכות החדשנות והעבודה החדשה שלהם, הגענו לאבן דרך חשובה זו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE