הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר החוץ המקסיקני: "עלינו לסגור את הגבול עם ארה"ב עד אוגוסט, לכל הפחות"
באופן רשמי נותרו כעשרה ימים עד למועד שבו ההחלטה צריכה להתקבל, אך הדיפלומט הבכיר במקסיקו סיטי טוען זה עתה כי הפתיחה עלולה להיות מסוכנת: "זה לא יהיה חכם לפתוח את הגבול כי אנחנו נגרום להתפרצות נוספת"

בעוד כעשרה ימים, ממשלות ארצות הברית, קנדה ומקסיקו יצטרכו להחליט האם להאריך בפעם נוספת את סגירת הגבולות המשותפים שלהן. על אף שלא ברור האם ארה"ב חפצה בפתיחת הגבולות, הדיפלומט הבכיר במקסיקו סבור כי מדינתו צריכה לפעול למען המשך סגירת מעבר הגבול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר החוץ המקסיקני, מרסלו אבררד (צילום: Shutterstock / AP)

 

מרסלו אבררד, שר החוץ המקסיקני, אמר הבוקר (שישי) כי לדעתו הסגירה צריכה להימשך "עד אוגוסט, לכל הפחות, או עד שתהיה ירידה משמעותית בתחלואת הקורונה בארצות הברית".

עוד הסביר אבררד כי "העמדה שלנו, שגובשה יחד עם שר הבריאות, היא שזה לא יהיה חכם לפתוח את הגבול כי אנחנו נגרום להתפרצות נוספת. לכן אנחנו דנים עם הרשויות המקומיות על הארכת מגבלות הנסיעה".

העובדה ששר החוץ בחר לציין את הרשויות המקומיות היא משמעותית, שכן רק השבוע פורסם כי מרבית מושלי המדינות הגובלות עם ארה"ב, קוראים לא רק שלא לפתוח את הגבול, אלא גם שלא לאפשר לאמריקאים להיכנס למקסיקו גם למטרות חיוניות.

"לא צריך להכניס למקסיקו כל בן אדם שמגיע למעבר הגבול ומבקש לעשות זאת", מסביר מושל טמאוליפס (מדינת הגבול המזרחית ביותר), שרק לפני מספר ימים השתתף בשיחה ועידה מקוונת ביחד עם מושלים נוספים ועוד.

אחד המשתתפים הייתה מושלת סונורה (המדינה שגובלת עם אריזונה כולה, וחלק מניו מקסיקו), קלאודיה פבלוביץ', שהסבירה כי הרשות המקומית שלה מתכוונת לנקוט במספר צעדים שימנעו מאמריקאים לחצות את הגבול. המושלת אף פנתה לשגריר האמריקאי במקסיקו, כריסטופר לנדאו, וביקשה ממנו להתגייס לטובת המטרה.

השגריר לנדאו נענה לבקשה ופרסם ברשתות החברתיות פוסט שבו כתב: "לא משנה באיזה צד של הגבול אתם גרים, זה לא הזמן לחצות אותו כדי לעשות שופינג, לאכול או לבקר קרובי משפחה. אם אזרחים אמריקאים ימשיכו לבצע 'נסיעות שגרתיות' מעבר לגבול, נכריז על מגבלות חדשות במקום להסיר אותן", הוא כתב.

על פניו, הסוגיה הזו כלל לא הייתה צריכה להתקיים, שכן הגבול בין ארה"ב ומקסיקו סגור פרט לתנועות חיוניות כבר מה-18 במרץ. עם זאת, חשוב לזכור כי מלבד נסיעות חיוניות, לאזרחים (ובעלי גרין קארד) מותר להיכנס לארה"ב בכל רגע נתון. היות שישנם תושבים רבים במקסיקו המחזיקים באזרחות כפולה, סגירת הגבול אינה חלה עליהם. תופעה דומה נרשמת גם בכיוון ההפוך (מארה"ב למקסיקו), שכן לפי הדיווחים, רשויות החוק בצדו המקסיקני של הגבול פחות מקפידים על הנהלים.

לכן ניתן להבין מדוע אותן רשויות מקומיות במקסיקו דורשות מהממשלה לאכוף את הנהלים, אך במקביל לכך הן גם לוקחות את העניין לידיים. כך למשל, התושבים בעיירה סוניאטה (הנמצאת כ-2.5 ק"מ מהגבול עם אריזונה) חסמו את הכביש שמוביל לגבול במהלך סוף השבוע האחרון שבו חל חג העצמאות האמריקאי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE