הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחרתם שלא להתחסן לקורונה? תתכוננו לשלם יותר על הביטוח
רבים בוחרים שלא להתחסן מסיבות מגוונות • לטענת חברות הביטוח מי שלא מתחסן נמצא בסיכון מוגבר, מה שמייקר את הפרמיה • האם מדובר בצעד לגיטימי או בלחץ פסול?

רבים חוששים לבצע את החיסון משלל סיבות: חשש מתופעות לוואי, התנגדות לכפיית חיסונים, זכויות אדם, חשש לכך שהחיסון ידליק מחלה קיימת או מוקדמת, חשש מחיסוני ילדים, חישובים של נזק מול תועלת, חוסר אמון בסיסי בממסד הרפואי, חובבי קונספירציות ועוד. אבל לחברות הביטוח יש פתרון יצירתי יותר מאשר לחלק המבורגרים ודונאטס בחינם למתחסנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם הביטחים יתייקרו ללא מחוסנים?

 

מחקרים בתחום הכלכלה ההתנהגותית מוכיחים שהעצב הכרוך בהפסד כספי עולה על השמחה מרווח כספי - יותר מפי שניים. זה העיקרון עליו מתבססים חברות הביטוח במחשבה לייקר את הפרמיות של מי שבחרו לא לבצע את החיסון נגד נגיף הקוביד-19.

 

 

המבורגרים בחינם לא משכנעים

 

למרות כל המאמצים לחסן את אלו שלא חוסנו, נראה שרבים מהם לא משתכנעים בקלות. גם קמפיין תקשורתי מאסיבי לא מוביל למאה אחוזי התחסנות. בישראל, לצורך הדוגמה, אותם 1.1 מיליון שלא התחסנו, בוחרים שלא להתחסן גם בגל הנוכחי.

 

ניסו לשכנע את אותם האנשים שלא מעוניינים להתחסן, בארה"ב, ישראל ומדינות נוספות בשלל דרכים: ארוחות חינם, המבורגרים, דונאטס ואפילו תמריצים כספיים. במבחן התוצאה, נראה שהמתנגדים לא מתרגשים מתמריצים כלכליים חיוביים. עבורם, זה נתפס כ"שוחד".

האם חברות הביטוח מצטרפות לכפיית החיסונים?

 

מה הרציונל שעומד מאחורי החלטה זו?

 

החיסון לקורונה זמין ונגיש לכל אזרח, בחינם ללא כל עלות. ניתן להתחסן בבתי מרקחת, סופרים, בתחנות אוטובוסים, כבישים מהירים ועוד. למעשה, ישנם חיסונים בשפע לכולם כמעט בכל מקום ברחבי ארה"ב.

 

חברות הביטוח, לטענתן, לא רוצות לממן ביטוחים יקרים לאנשים שלא רוצים להתחסן, ובכך מעמידים עצמם בסיכון מוגבר, מה שעלול לגרום להם להשתמש בכספי הביטוח. 

 

האם הפתרון לשכנע את המתנגדים הוא בהעלאת תשלומי הביטוח וסנקציות כלכליות? האם מדובר "מקל" שנועד להפחיד את אלו שבחרו לא להתחסן? נאלץ לחכות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE