הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר המסתננים שנתפסו באוקטובר בגבול הדרומי – גבוה ב-128% מהשנה שעברה
סוכנות המכס והגנת הגבולות פרסמה כי בחודש שעבר נעצרו למעלה מ-164,000 מהגרים, לעומת כמעט 72 אלף בתקופה המקבילה. למרות המספר הגבוה, ישנם גם נתונים חיוביים

מספר המהגרים הבלתי חוקיים שנתפסו בגבול הדרומי של ארצות הברית, עלה באוקטובר ב-128% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. כך על פי נתונים שפורסמו ביום שני על ידי סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים שנעצרו בגבול אריזונה, מאי 2021 (צילום: Shutterstock)

 

הנתונים הראו כי בחודש שעבר נעצרו 164,303 מהגרים לאורך הגבול, רובם מגואטמלה, אל סלוודור והונדורס. מדובר בשיעור שהרקיע שחקים מאז אוקטובר 2020 – אז נתפסו שם 71,929 מסתננים.  

על פי ה-CBP, עמק ריו גראנדה הוא המוקד העיקרי של חציית המסתננים אל שטח ארצות הברית, עם 45,324 מהגרים שכוחות הביטחון עצרו.

למרות המספרים הגבוהים, זה החודש השלישי ברציפות שכמות המהגרים יורדת, לאחר שיולי האחרון נרשם שיא של 21 שנים. המספרים באוקטובר ירדו ב-14% לעומת חודש ספטמבר.

כמו כן, לפי נתוני סוכנות המכס והגנת הגבולות, כ-57% מהמהגרים שנתפסו באוקטובר גורשו למקסיקו או למדינות אחרות במסגרת מדיניות החירום מתקופת ממשלתו של דונלד טראמפ, הידועה בשם 'כותרת 42' – אשר ממשל ביידן נאלץ להמשיך בה.

 

(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, המדיניות בגבול של הממשלה הקודמת, אשר מכונה "מדיניות הישארו במקסיקו", קבעה כי כל מהגר המגיע לארה"ב במטרה לקבל מעמד של פליט, נדרש לשוב למדינה האחרונה שבה שהה באופן חוקי עד לדיון בעניינו.

עם כניסתו לתפקיד, ביידן ביטל את המדיניות הזו, אך טקסס ומיזורי הגישו תביעה נגד המהלך. בחודש אוגוסט, בית המשפט הפדרלי בטקסס פסק בעד המדינות, ואילץ את הממשל הפדרלי להמשיך במדיניות של טראמפ.

לפני כחודש, עם זאת, המזכיר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, הודיע כי בכוונתו לפנות לבית המשפט בדרישה לבטל את המדיניות הזו באופן סופי. הוא אמנם הודה כי 'כותרת 42' הביאה לירידה במספר המהגרים שחצו את הגבול הדרומי, אך לדבריו המדיניות "גובה מחיר אנושי משמעותי" מאלפי מהגרים.

"התועלת של המדיניות מתגמדת בהשוואה לחסרונות שלה", אמר מיורקס. "המדיניות חותרת תחת היכולת של הממשל הפדרלי ליישם שינויים נחוצים למערכת ההגירה, אך היא גם מונעת מאיתנו לספק תהליך הוגן והגנות בסיסיות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE