הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח אקלים חדש הוא "אטלס של סבל אנושי" - שרק הולך ומחריף
אם לא יתבצעו שינויים משמעותיים, בעוד כבר 18 שנים העולם יהפוך לחולה יותר, רעב ועני יותר. על פי מזכ"ל האו"ם, מה שאנו רואים נובע מ"מנהיגות אקלימית כושלת"

בעוד מזג האוויר קיצוני כבר עכשיו – שינויי האקלים עומדים להחמיר בהרבה. סביר להניח שהשינויים הללו יהפכו את העולם לחולה יותר, רעב יותר, עני יותר, קודר ומסוכן הרבה יותר כבר ב-18 השנים הבאות, עם עלייה "בלתי נמנעת" בסיכונים. כך על פי דו"ח חדש של האו"ם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפה בקליפורניה, דצמבר 2020 (צילום: AP)

 

הדו"ח הבין ממשלתי לשינויי האקלים, שפורסם ביום שני, טוען כי אם ההתחממות הגלובלית הנגרמת על ידי האדם לא תוגבל, כדור הארץ – שכבר נפגע באופן קבוע מהחום הכבד, השריפות, השיטפונות והבצורת – יתדרדר ב-127 דרכים שחלקן "בלתי הפיכות".

"הראיות המדעיות המצטברות הן חד משמעיות: שינויי האקלים הם איום על רווחת האדם ועל בריאות כוכבי הלכת", נכתב בדו"ח שנועד להנחות את מנהיגי העולם במאמצים שלהם לבלום את שינויי האקלים. דחיית הצמצום בפליטת פחמן לוכדת את החום, והמתנה להסתכלות להשפעות ההתחממות "תחמיץ את חלון ההזדמנויות הקצר שנסגר במהירות, כדי להבטיח עתיד בר-קיימא לכולם".

הילדים של היום, שעשויים להיות עדיין בחיים בשנת 2100, הולכים לחוות פי ארבעה יותר קיצוניות אקלימית ממה שסובלים עכשיו, אפילו עם רק כמה עשיריות מעלות התחממות מהיום. אבל אם הטמפרטורות יעלו כמעט ב-2 מעלות צלזיוס נוספות, הם ירגישו פי חמישה מהשיטפונות, סערות, הבצורת וגלי החום.

יותר אנשים הולכים למות מדי שנה בעקבות גלי החום, המחלות, הזיהום האווירי והרעב שבא בעקבות זאת. עם כל עשירית דרגת התחממות, יותר אנשים מתים מלחץ חום, בעיות לב וראיות, מחלות זיהומיות, מיתושים ומערב.

 

(צילום: AP)

 

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי הדו"ח "הוא אטלס של סבל אנושי וכתב אישום של מנהיגות אקלימית כושלת".

"כן, המצב גרוע, אבל למעשה העתיד תלוי בנו – לא באקלים", אמרה שותפה למחקר, הלן אדמס. מחבר אחר אמר כי "כל הסיכונים מגיעים אלינו מהר יותר ממה שחשבנו קודם לכן".

עד שנת 2050, מיליארד בני אדם יתמודדו עם סכנת שיטפונות חוף בעקבות עליית מפלס המים. אם ההתחממות תעלה, זה יוביל לכך שחלק מהאזורים על פני הגלובוס יהפכו לבלתי ראויים למגורים. ובסופו של דבר, במקומות מסוימים יהיה חם מדי עבור אנשים לעבוד בחוץ, מה שיהווה בעיה לגידול יבולים.

מחברי המחקר אמרו שחלק גדול מאפריקה, חלקים ממרכז ודרום אמריקה, ודרום אסיה – הם "נקודות חמות" לנזקים הקשים ביותר לאנשים ולמערכות אקולוגיות.

בדו"ח מציינים גם את המחיר הבריאות הנפשית שגבו שינויי האקלים, הן על אנשים שנעקרו מבתיהם או נפגעו ממזג אוויר קיצוני, והן על רמת החרדה של אנשים – במיוחד צעירים המודאגים מהעתיד שלהם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE