הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הגיע הזמן להשיב אש": קליפורניה שוקלת להקים חברת תרופות גנריות
המדינה הגדולה בארה"ב רוצה להוזיל את העלויות של תרופות חיוניות כגון אינסולין, אך בתוכניתו של המושל לא פורטה עלות הפרויקט, שיצטרך לקבל את אישור המחוקקים לפני שיתקדם לשלב הבא; לפי ההערכות, למדינה עודף תקציבי של 7 מיליארד דולר, סכום שעשוי לשמש לתוכנית

קליפורניה עשויה להפוך למדינה האמריקאית הראשונה שתקים חברת תרופות, כך מסר מוקדם יותר היום (חמישי) מושל המדינה, גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בקליפורניה חיים קרוב ל-40 מיליון תושבים, ולפי תוכניתו של ניוסאם המדינה תחתום על הסכם מול יצרנית תרופות כלשהי כדי שזו תספק לה תרופות גנריות שיימכרו לציבור הרחב. המטרה, לפי משרד המושל, היא להביא לירידת מכירים בתרופות החיוניות באמצעות פתיחת השוק לתחרות חדשה.

"העלות של תרופות וביטוח בריאות בקליפורניה פשוט גבוהה מדי, וכעת אנו משיבים אש", מסר המושל.

אחת הדוגמאות שאותו סיפק משרד המושל הוא הצורך בתרופת אינסולין עבור החולים בסכרת. תרופה זו אומנם נמצאת בשוק כבר עשורים שלמים, אך מחירה רק הולך ועולה מאחר ששלוש חברות גדולות מחזיקות ברוב נתח השוק. "הצרכנים, כלומר התושבים, הם אלה שירוויחו יותר מכל אחד אחר אם קליפורניה תוכל לייצר תרופות גנרטיות נחוצות, לרבות אינסולין", הוסיף אנתוני רייט, בכיר במחלקת הבריאות במשרד המושל.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

ניוסאם אומנם הציג את התוכנית היום, אך המחוקקים במדינה יצטרכו לאשר את המהלך לפני שיהפוך למציאותי. על המושל להציג את הצעתו לתקציב המדינה עד מחר (יום שישי), אך בהודעה שנמסרה לא צוינה העלות של הפרויקט השאפתני. עם זאת, לפי ההערכות לקליפורניה יש עודף תקציבי של 7 מיליארד דולר, ויתכן שסכום זה יסייע לממן את הקמת חברת התרופות.

המושל מתחיל כעת את שנתו השנייה לקדנציה, ובמהלך הקמפיין ב-2018 הוא הבטיח לבצע רפורמה בשוק התרופות. אחד הדברים הראשונם שעשה כאשר נכנס לתפקיד היה להחזיר למשרדו את האחריות על תוכנית תרופות המרשם במסגרת ביטוח Medicaid המסייע ל-13 מיליון איש במדינה.

בקליפורניה ישנם קרוב לשלושה מיליון איש שאינם מחזיקים בביטוח בריאות כלשהו, רק כ-7.2% מהאוכלוסיה. לשם השוואה, ברחבי ארצות הברית הנתון עומד על 8.7%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE