הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בוושינגטון: חבר קונגרס בודד מעכב את אישור חבילת סיוע החירום
נציגה הרפובליקני של קנטקי דרש את נוכחותם של מאות חברי הקונגרס באופן פיזי, וזאת למרות הסכנה הטמונה בשל נגיף הקורונה. הנשיא טראמפ כינה אותו כ-"אסון לאמריקה", מזכיר המדינה לשעבר קרי צייץ כי מאסי "אובחן כחמור"

חבר הקונגרס תומאס מאסי (רפובליקני, קנטקי) מתנגד בתוקף לכך שבית הנבחרים יקיים הצבעה מרחוק, והוא דורש משאר 434 חברי הקונגרס לשוב לוושינגטון כדי להצביע על חקיקת סיוע החירום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חבר הקונגרס מאסי לצד המליאה הריקה של בית הנבחרים (צילום: AP)

 

ראשי שתי המפלגות הגדולות - הרפובליקנים והדמוקרטים - ביקשו לקיים את ההצבעה מרחוק, שכן רבים מחברי הקונגרס הם מבוגרים, ונסיעתם לוושינגטון עלולה לחשוף אותם לנגיף הקורונה. יתרה מכך, היות שקיימת הסכמה רחבה לחקיקה, ראשי המפלגות כלל לא ציפו שתהיה התנגדות לכך שמרבית חברי הקונגרס יצביעו מרחוק, ורק בודדים יעשו זאת ממליאת הבית בגבעת הקפיטול.

אך, כאמור, חבר הקונגרס מאסי ביקש באופן רשמי לקיים הצבעה מלאה - דהיינו בנוכחות כל 435 חברי הקונגרס. בקשתו של מאסי הובילה לכעס רב מצד שתי המפלגות, כולל מהנשיא טראמפ שכינה את חבר הקונגרס מקנטקי כ"אסון לאמריקה".

"כן, זה 'גיהנום' להתמודד עם הדמוקרטים והוא נאלץ לוותר על דברים מטומטמים כדי להשיג את 'התמונה הגדולה'. 90% הישג! מעולה, עכשיו צריך להשתלט על בית הנבחרים ולזרוק את מאסי מהמפלגה הרפובליקנית", צייץ הנשיא.

באופן נדיר, בכירי המפלגה הדמוקרטית הביעו הסכמה עם הנשיא. כך למשל, ג'ון קרי (לשעבר מזכיר המדינה, סנאטור ומועמד המפלגה לנשיאות) צייץ: "חדשות מתפרצות: חבר הקונגרס מאסי אובחן כחמור. עליו להיכנס לבידוד כדי למנוע את התפשטות הטמטום...סוף סוף משהו שאני והנשיא מסכימים עליו!".

 

 

 

כרגע, מספר חברי קונגרס שנמצאים במליאה, ביניהם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (דמוקרטית, קליפורניה) ויו"ר המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי (רפובליקני, קליפורניה), מנסים לשכנע את מאסי לוותר על דרישתו.

כזכור, חקיקת סיוע החירום מוערכת בשני טריליון דולר, והיא אושרה השבוע פה אחד ע"י הסנאט. אם אכן תזכה לאישור המזורז של בית הנבחרים, הצעת החוק תונח על שולחנו של הנשיא, ולאחר חתימתו היא תהפוך לרשמית.

 

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, בעת הגעתה לגבעת הקפיטול, הבוקר (צילום: AP)

 

חקיקת החירום כוללת, בין היתר, תשלום ישיר למאות מיליוני התושבים. כך מתכננת ממשלת ארה"ב לחלק את הכסף לתושבים: החלוקה תיקבע לפי נתוני רשות המסים האמריקאית, ה-IRS. עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS יתייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים תפעל לפי נתוני שנת 2018.

בנוסף, על אף שבעבר דווח כי התשלום יבוצע באמצעות צ'קים, בכוונת ה-IRS להפקיד את הכסף ישירות בחשבונות הבנק. מי שטרם הסדיר הפקדה ישירה מול רשות המסים יקבל את התשלום באמצעות צ'ק, אך יתכן שיעברו מספר שבועות (ואף חודשים) עד ששליחתם תושלם. לעומת זאת, באמצעות הפקדה ישירה התשלום צפוי להתבצע בתוך שבועות בודדים.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שיכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר יהיה זכאי לתשלום של 1,200 דולר (בכל מועד, וחשוב לדעת שטרם פורסם כמה מועדי תשלום יתרחשו. ההערכות מדברות על שני מועדים).

בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר יהיו זכאים לקבל 2,400 בכל מועד. בנוסף, יחידים ובני זוג יהיו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת).

ככל שרמת ההכנסה עולה, כל יפתח גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא יהיו זכאים לקבלת סיוע (ראו תמונה למטה).

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE