הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא המגיפה בקליפורניה צפוי להגיע בעוד חודש: למרות זאת, יש סיבה לאופטימיות
מול תחזית של 4,300 מקרי מוות ומאה קורבנות מידי יום, כמות המיטות בבתי החולים תוכל להכיל את המוני המאושפזים ותמנע קריסה של שירותי הבריאות: בשורה מעודדת זו, עולה ממחקרי בית ספר לרפואה בוושינגטון שחופפים לעדכוני המושל ניוסאם. בניו יורק, לעומת זאת, מדובר בתמונה עגומה במיוחד

שיא הביקוש לשירותים רפואיים בתקופת משבר הקורונה יחל בקליפורניה בעוד פחות מחודש. מנגד, החדשות החיוביות הן שעל פי התחזית, עד אז יהיה מענה מספק בכמות המיטות בבתי החולים במדינה, שיוכלו להכיל את כמות המאושפזים הצפוייה.

למסקנה זו הגיעו חוקרים בבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת וושינגטון, אשר ניתחו את כל מדינות ארה"ב.

על פי תוצאות המחקר, עד לחודש אוגוסט כמות מקרי המוות מהמגיפה בקליפורניה, צפויה לעמוד על כ-4,300 תושבים כאשר בשיא אליו נגיע כאמור בעוד כחודש, הצפי הוא למאה קורבנות מידי יום.

במקביל לכך, המושל גאווין ניואסם, הודיע כי המדינה נערכת לקראת התפרצות שתדרוש הרחבה בגודל שני שליש מהקיבולת הנוכחית בבתי החולים הנמצאים בשטחה. עד כה אובחנו בקליפורניה כ-7,300 חולי קורונה, מתוכם, קרוב לאלף נוספו היום. מספר מקרי המוות עומד על 146 בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבישי לוס אנג'לס נטושים (צילום: AP)

ברמה הלאומית, הניתוח קובע כי למעלה מ-82 אלף בני אדם בארצות הברית צפויים למות מהנגיף בארבעת החודשים הקרובים. התחזית האופטימית היא קרוב ל40 אלף מקרי מוות ואילו הפסימית ביותר על סף 142 אלף קורבנות.

נזכיר כי במהלך סוף השבוע, ד"ר אנתוני פוסי, ראש המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות בארה"ב, דיבר גם כן על מספרים דומים שנעו בין 100 ל-200 אלף קורבנות ברחבי ארה"ב.

בנוגע לבעיית מכונות ההנשמה, המחקר אינו אופטימי לגבי תמונת המצב העתידית שתהיה בעוד כשבועיים, אז הצורך באמצעי קריטי זה צפוי לגבור על ההיצע, מה שיוביל לעליה במקרי המוות בחודשים שלאחר מכן.

בתקופת שיא בחודש הבא, הערכת המחקר היא לצורך של 224,321 מיטות, מתוכן 33,440 מיטות לטיפול נמרץ, זאת בנוסף ל-26,753 מכונות הנשמה. מצב זה הוגדר כ-"הרסני" עבור בתי החולים והצוות הרפואים ברחבי ארה"ב.

נקודה חשובה לתשומת לב הקוראים היא, שהנתונים הקודרים מתבססים גם על שיתוף הפעולה הלוקה בחסר מצד הציבור בשמירה על נהלי הזהירות , הבידוד והריחוק החברתי בארה"ב. במקומות רבים, יש לומר בצער, שוב נראו תמונות של התגודדויות במקומות ציבוריים. שאננות בלתי נתפסת.

"הערכתנו מתבססות על התנהלות הציבור, מצב בתי החולים והצוותים הרפואיים וכן על גופים ממשלתיים", אמר ראש בית הספר לרפואה באוניברסיטה, ד"ר כריסטופר מורי שבנוסף מדגיש: "הכל יכול להשתנות באופן דרמטי לרעה, אם הציבור יקל ראש בהנחיות הרשויות".  

נתוני החוקרים מעלים כי השיא בקליפורניה יגיע 11 ימים לאחר שיתרחש ב-15 באפריל בארה"ב כולה. כאמור, על פי ההערכות, ב-26 באפריל, בקליפורניה יהיו מספיק מיטות עבור חולי הקורונה הקשים שידרשו ,1,564 כאלו כאשר ההיצע צפוי לעמוד על 1,993 מיטות זמינות בחדרי המיון.

למרות זאת, בתרחיש הפסימי ביותר, יהיה קושי רב במדינה לעמוד מול 3,417 מאושפזים שיזדקקו לשירותים אלו. בסה"כ הצפי הוא ל-10,468 מיטות אשפוז רגילות אל מול 26,654, אשר גם צפויות להכיל את דרישת התרחיש המחמיר ביותר ל-21,874. נתון מעודד במיוחד.

עקומת מקרי המוות בקליפורניה על פי נתוני החוקרים 

גם לכך התייחס היום המושל ניואסם, באמרו כי מסר האשפוזים במדינה הוכפל כאשר במקביל כמות המטופלים במקרים הקשים שולשה בארבעת הימים האחרונים: "אנו מכוונים להגיע ליעד של 50 אלף מיטות אשפוז ו-10 אלף מכונות הנשמה, ישנה התקדמות משמעותית".

המושל פירט כי עד כה, ישנם 1,432 חולי קורונה המאושפזים בקליפורניה, מתוכם 597 בטיפול נמרץ. עוד הוסיף כי בידי המדינה ישנן כעת 4,252 מכונות הנשמה. בניגוד למצב בשאר ארה"ב, מדובר בנתון מעודד על פי תחזית החוקרים שסבורים כי בעוד חודש יהיה צורך ב-1,252 מכונות הנשמה.

ובכלל, התחזית בנוגע למדינת קליפורניה אופטימית יותר בהשוואה למדינות אחרות, בטח ביחס לניו יורק, שם המצב הוא הגרוע מכולן.

במדינת ניו יורק, המהווה את מוקד ההתפרצות בארה"ב עם מעל 67 אלף חולים ו-1,227 קורבנות עד כה, השיא צפוי להגיע ב-9 באפריל, מה שיצריך 11,070 מיטות טיפול נמרץ, אולם כרגע יש רק 718.

אם לא די בכך, אז בתרחיש הפסימי, יהיה צורך ב-17 אלף מיטות טיפול נמרץ. בסך הכל מדינת ניו יורק תהיה במחסור של 58 אלף מיטות אשפוז, הכמות הגדולה בכל ארצות הברית.

זו הסיבה העיקרית להקמת מאהל בית החולים בסנטרל פארק במהלך סוף השבוע האחרון.  

 

על פי התחזיות, השיא צפוי להגיע ב-26 באפריל

בחזרה לקליפורניה, בנוסף לספינת בית החולים שעגנה בשבוע שעבר בלוס אנג'לס, המכילה בתוכה 1,000 מיטות שמיועדות למאושפזים אשר אינם חולי קורונה, הרי שגם מרכז הכנסים העירוני יהפוך לבית חולים שדה. 

בהתייחסותו לכך, ראש עיריית לוס אנג'לס בישר כי זו הסנונית הראשונה של מגמה זו הצפויה להתקיים במספר אתרים נוספים ברחבי קליפורניה.

מהלכים אלו עונים על דרישות החוקרים במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בתקופת שיא המגיפה באזור, וטרם הכרזתם, התחזית עמדה על 150 מקרי מוות ביום, וכאמור כעת צנחה ל-100.

 

אם נמשיך לחזות במראות כאלו, התחזית הטיפה מעודדת בקליפורניה, תשתנה באופן קיצוני לרעה. שוק האיכרים בברנטווד, לוס אנג'לס, במהלך סוף השבוע האחרון

כמובן שדבר אינו ודאי בתחזית, אך בהחלט ניתן לראות שקליפורניה נמצאת במסלול שונה ממדינות רבות אחרות. 

"אנו סבורים שתקופת שיא המגיפה בקליפורניה תגיע מאוחר יחסית, זאת בעקבות עליה איטית בכמות הנדבקים ומקרי המוות במדינה. אולי ניתן לייחס זאת להנחיות שניתנו מבעוד מועד בכל הקשור לבידוד וריחוק חברתי. קשה כרגע לקבוע", אמר ד"ר מורי.

"מה שכן, זוהי בוודאות אינה אותה מגמת עליה הנראית בניו יורק, לואיזיאנה או ג'ורג'יה לצורך הדוגמה"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE