הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלוס אנג'לס מגבירים את כמות הבדיקות: הבעיה שזמני ההמתנה לתוצאות הם מתישים וארוכים במיוחד
במקרה הטוב, תוצאות הבדיקות מתקבלות בתוך כ-5-6 ימים. תושבים רבים מדווחים על המתנה של שבועיים. כעת, גם מרפאות פרטיות מתחילות להציע בדיקות לזיהוי הנגיף. המושל ניוסאם: "מאוד מתסכל אותי לשמוע על כמות הבדיקות שטרם התקבלו עבורן תוצאות"

על רקע תחילתו של שבוע שהוגדר ע"י רשויות הבריאות כ"קריטי", מחוז לוס אנג'לס מגביר את הקצב שבו מתבצעות בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה, בעיקר בזכות פתיחת אתר בדיקות נוסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

אתר הבדיקות החדש צפוי הוקם במרכז Lincoln Park Recreation, והוא מצטרף לארבעה אתרים נוספים בתחום העיר שבהם מתבצעות הבדיקות, ביניהם סכר האנסם, המרכז הקהילתי קרנשו ובית החולים ליוצאי צבא (הסמוך ל-UCLA).

נכון להיום, כ-15 אלף תושבי מחוז לוס אנג'לס עברו בדיקות לזיהוי הנגיף. ולמרות שנרשמת התקדמות מסוימת, לא מעט תושבים נאלצים להמתין תקופה ממושכת - לעיתים קרוב לשבועיים - עד שהם מקבלים את תוצאות הבדיקה. הזמן הממוצע עומד על 5 עד 6 ימים.

חשוב להזכיר כי כלל אתרי הבדיקות מקבלים אנשים רק באמצעות קביעת תור (ניתן לעשות זאת בפורטל מיוחד שהוקם לשם כך). תושבים אשר חושבים שהם נדבקו בנגיף צריכים לענות על מספר שאלות בפורטל זה, ואם ייקבע כי עליהם לעבור בדיקה, הם יוכנסו לרשימת המתנה, ובסופו של דבר הם יקבלו הנחיה לגשת לאחד מאתרי הבדיקות.

 

(צילום: Shutterstock)

 

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, אמר במהלך סוף השבוע כי כ-6,700 תושבי לוס אנג'לס עברו בדיקה, אך הוסיף כי הוא מקווה שעד סוף השבוע הקרוב הנתון יעלה פי שלושה.

לכן, ניתן להבין את גורמי הבריאות במחוז לוס אנג'לס, שהדגישו את החשיבות בביצוע בדיקות, הן כדי להכניס את אותם חולים לבידוד והן כדי לעקוב אחר אנשים אחרים שיתכן שנחשפו לקורונה.

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס, התייחסה לסוגייה השבוע ואמרה: "אנחנו רואים שיפור ניכר מבחינת הבדיקות, אך עדיין קיים עומס במעבדות. לוקח יותר מדי זמן, בין 6 ל-12 ימים, כדי לקבל תוצאות", היא אמרה והוסיפה כי קרוב ל-12% מהבדיקות שבוצעו עד כה חזרו כחיוביות.

 

(צילום: Getty Images)

 

נושא הבדיקות, וביתר דיוק סוגיית העומס במעבדות, הובילו את מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לאשר מספר ערכות בדיקה חדשות, המסוגלות לספק תשובה בתוך דקות בודדות. לשם השוואה, גם ללא עומס במעבדות, נדרשות עד 8 שעות כדי לקבל את התוצאה.

אחת מאותן בדיקות חדשות מיוצרת ע"י מעבדות אבוט, שהסבירה כי הפלטפורמה של הבדיקה שוקלת פחות מ-7 פאונד, או כ-3 ק"ג, כך "שניתן לשלוח אותן למקומות שהכי זקוקים להן". בנוסף, הוסבר כי תוצאה חיובית מתקבלת בתוך כ-5 דקות, כאשר תוצאה שלילית מתקבלת בתוך כ-13 דקות.

לפי מומחים למחלות זיהומיות, על ארה"ב לבצע בין 100 אלף ל-150 אלף בדיקות קורונה מדי יום כדי להכיל את התפרצות הנגיף. על אף שלא קיימים נתונים ברמה הלאומית, ההערכות בארה"ב הן שכיום מבוצעות בין 80 אלף ל-90 אלף בדיקות בלבד.

 

(צילום: Getty Images)

 

סוגיית הבדיקות אינה מהווה בעיה רק בלוס אנג'לס, אלא בכל קליפורניה - להזכירכם המדינה הגדולה בארה"ב עם קרוב ל-40 מיליון תושבים. מושל המדינה, גאווין ניוסאם, הסביר מוקדם יותר השבוע כי יש צורך לא רק בבדיקות באופן כללי, אלא בבדיקות יעילות יותר בעלות יכולות אבחון מתקדמות.

"מאוד מתסכל אותי לשמוע על כמות הבדיקות שטרם התקבלו עבורן תוצאות", הוא אמר והדגיש כי קיים מחסור בציוד שבעזרתו הבדיקות נלקחות מהחולה. בזמן שהעומס על המעבדות רק הולך וגדל, חשוב לזכור כי גם הביקוש לאותן בדיקות עולה. 

בעקבות כך, בכירים במחוז ובעיריית לוס אנג'לס, לרבות חבר במועצת העיר דיוויד רו והמפקחת קתרין ברגר, הצליחו להשיג כ-20 אלף ערכות לבדיקת הקורונה מהחטיבה האמריקאית של חברת Seegene הדרום-קוריאנית. ערכות הבדיקה הללו יועברו לטובת שוטרים, כבאים ופרמדיקים, כמו גם עובדי בתי החולים.

במקביל, רו וברגר מנהלים מו"מ בשם המחוז מול Seegene, שטוענת כי היא מסוגלת לייצר כמיליון ערכות לבדיקת הקורונה מדי שבוע. 

 

(צילום: Quest)

 

ביחד עם אתרי הבדיקות המופעלים ע"י המחוז והעירייה, אט אט גם המרפאות הפרטיות בלוס אנג'לס החלו להשיג את ערכות הבדיקה. כך למשל, "Make You Well Urgent Care" בדרום מחוז לוס אנג'לס, שביצע עד כה 70 בדיקות לזיהוי הנגיף, מתוכם שלושה אובחנו כנשאים.

מרפאה זו שולחת את הדגימות למעבדת Quest, שמדי יום מצליחה להגביר את קצב הבדיקות (כיום עומד על 25 אלף מדי יום, עד סוף השבוע הנתון אמור לעלות ל-30 אלף). בנוסף, ב-Quest שמו דגש על זמן ההמתנה לתוצאות, וכיום הבדיקות מתקבלות בתוך כשבוע ימים.

אליוט דילמן, בכיר במרפאה, הסביר כי עלות הבדיקה עומדת על 99 דולר, וזאת בנוסף לעלויות הכרוכות בשליחת הדגימה למעבדות (העלות עצמה לא פורטה): "אנחנו מרפאה פרטית ואנחנו עושים ככל הניתן כדי לסייע לאנשים", הוא מסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE