הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך חודש וחצי: מעל 30 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה הוגשו ברחבי ארה"ב
קרוב ל-4 מיליון תביעות ראשונות נוספות הוגשו בשבוע שעבר, ובכך סך הבקשות לקבלת דמי אבטלה מתחילת המשבר עומד על 30.3 מיליון. עם זאת, מדובר בשבוע הרביעי ברציפות שבו הנתון נמצא בירידה

3.84 מיליון תביעות ראשונות לקבלת דמי אבטלה הוגשו בארצות הברית במהלך השבוע הקודם, כך עולה מנתוני משרד העבודה שפורסמו מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מצד אחד, ניתן להצביע על מספר מגמות חיוביות: כך למשל, מדובר בשבוע הרביעי ברציפות שבו הנתון נמצא בירידה. בנוסף, זוהי כמות הבקשות הקטנה ביותר שהוגשה מאז ה-21 במרץ. אך מאידך, לא ניתן להתעלם מכך ש-30.3 מיליון איש נזקקים לסיוע כלכלי מהממשלה בעקבות המגפה העולמית.

כזכור, בשבוע הראשון של המשבר (או למעשה, בשבוע הראשון שבו מרבית התושבים התקבשו להישאר בבתים) הוגשו 3.3 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה. כבר באותם ימים הזהירו כלכלנים בכירים כי מדובר "רק בקצה הקרחון", ותחזית זו התממשה כאשר כעבור שבוע בודד הנתון עלה ל-6.6 מיליון.

בשבוע השלישי הוגשה כמות כמעט זהה - 6.6 מיליון - וזאת במקביל לפרסום של דו"ח המשרות החודשי שבו נחשף כי יותר מ-700 אלף משרות נמחקו לחלוטין בשל המשבר. שבוע לאחר מכן, המספר ירד במעט לכ-5 מיליון בקשות, ובשבוע שעבר הוא נתון ירד ל-4.427 מיליון.

חשוב להבין כי מדובר בתביעות ראשונות, ובפועל ישנם קרוב ל-18 מיליון תושבים שהגישו בקשות חוזרות לקבלת דמי אבטלה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הבעיות הרבות בשוק העבודה האמריקאי כמובן נובעות ממשבר הקורונה, אך הן רק חלק מפגיעה כלכלית רחבה עוד יותר. אתמול דיווחנו כי כלכלת ארצות הברית רשמה צמיחה שלילית של 4.8% במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020.

לפי נתונים שפורסמו ע"י משרד העבודה, התמ"ג (תוצר מקומי גולמי, סך ערך הסחורות והשירותים שיוצרו) רשם מגמה שלילית בפעם הראשונה מזה שש שנים. למעשה, הירידה של 4.8% בתמ"ג היא הגדולה ביותר שנרשמה מאז הרבעון האחרון של 2008 (שיא המשבר הכלכלי העולמי), אז הנתון צנח ב-8.4%.

אם לא די בכך, מרבית הכלכלנים המובילים בארה"ב טוענים כי מה שאירע במהלך הרבעון הראשון "זו רק ההתחלה", וירידה נוספת וגדולה עוד יותר צפוייה להירשם כאשר משרד העבודה יפרסם את נתוני הרבעון השני של השנה (אפריל, מאי ויוני). לפי משרד התקציבים בקונגרס (CBO), ההערכות מדברות על ירידה שעלולה להגיע ל-40%.

אם תחזית כלכלית קודרת זו אכן תתממש, זו עלולה להיות הירידה הגדולה ביותר שנרשמה בתמ"ג במהלך רבעון בודד (לשם השוואה, במהלך השפל הגדול לפני כמאה שנים נרשמה ירידה של 12.9% בתמ"ג).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE