הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
4 חודשים לאחר שהופסקו: דלתא איירליינס מחדשת את טיסותיה לסין
על רקע משבר הקורונה והעימות שנוצר בין רשויות התעופה בשתי המדינות, הבוקר הודיעה דלתא כי תהפוך לחברת התעופה האמריקאית הראשונה שתחזור לבצע טיסות בין שתי המדינות. בשלב ראשון, רק הטיסה מסיאטל תופעל, אך כבר בשבוע הבא הקו מדטרויט לשנגחאי יחודש אף הוא

דלתא איירליינס תהפוך השבוע לחברת התעופה האמריקאית הראשונה להפעיל טיסות סדירות בין ארה"ב לסין מזה כ-4 חודשים, כך על פי הודעה שפורסמה הבוקר (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

במטה דלתא הסבירו כי ביום חמישי, ה-25 ביוני, הקו בין סיאטל לשנגחאי יפעל לראשונה מאז חודש פברואר, אך הוחלט להפסיק את כלל הטיסות בין שתי המדינות בעקבות החשש שנגיף הקורונה יופץ ע"י נוסעים - חשש שבדיעבד התברר כמדויק ביותר.

בפועל, דלתא תפעיל 2 טיסות מסיאטל לשנגחאי במהלך חודש יוני, כאשר כבר מה-1 ביולי הקו ירד לתדירות של אחת לשבוע. במקביל, הקו בין דטרויט לשנגחאי יחודש בתאריך זה ויופעל אף הוא פעם בשבוע.

הסיבה לכמות הטנה של הטיסות נובעת מוויכוח גדול שנוצר בין ממשלות סין וארה"ב, מאבק שעליו דיווחנו כבר בתחילת החודש. כזכור, בזמנו נודע כי בכוונת ארה"ב לאסור על חברות תעופה מסין לבצע טיסות לשטחה, וזאת בתגובה למדיניות שגובשה ע"י הממשל הסיני, שאינה מאפשרת לחברות התעופה האמריקאיות לטוס ליעדים במדינה.

 

עובד דלתא איירליינס בנמה"ת LAX (צילום: AP)

 

לדברי אנשי משרד התחבורה האמריקאי, הממשל הסיני מפר הסכמים שנחתמו בין שתי המדינות, וזאת לאחר שלא התאפשר לשתי חברות תעופה אמריקאיות - דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס - לחדש את טיסותיהן לסין בראשית החודש כפי שתכננו.

מה שהוביל לפרשה היית החלטת רשות התעופה הסינית, ה-CAAC, שבחרה בשבוע אקראי במרץ (ה-16 עד ה-22) וקבעה כי לוח הטיסות שהיה קיים בשבוע זה, הוא זה שיהיה בתוקף עד להודעה חדשה. הבעיה הגדולה, לפחות מבחינת חברות התעופה האמריקאיות, הייתה שהן הפסיקו את הטיסות לסין שבועות קודם לכן. כאמור, כאשר דלתא ויונייטד ביקשו לחדש את טיסותיהן לסין ב-1 ביוני, הן נענו בשלילה וגורמים ב-CAAC הצביעו על המדיניות הקיימת.

בשבוע שעבר, נציגי של משרדי התחבורה בשתי המדינות נפגשו ודנו בסוגיה, ובתום הפגישה פורסמה הודעה לפיה כל מדינה תאפשר 4 טיסות שבועיות לשטחה. רבים סברו שפרסום ההודעה מצביע על כך שהמשבר נגמר, או לכל הפחות נמצא לקראת סיומו. אך ביום שישי האחרון ממשלת ארה"ב דחתה בקשה של חברות תעופה סיניות נוספות שביקשו לטוס למדינה, דבר שעלול לגרור תגובה דומה מצד הרשויות בסין.

 

בואינג 777 של דלתא נוחת בתל אביב (צילום: Shutterstock)

 

בחודש שעבר ביצעה דלתא מספר שינויים משמעותיים כחלק מהתגובה שלה למגפה העולמית: בשלב ראשון, החברה צמצמה את פעילותה בנמלי התעופה הקטנים ביותר, בייחוד באלו הנמצאים במרחק נסיעה מנמל תעופה גדול יותר (למשל, נמלי התעופה לונג ביץ' ובורבנק בדרום קליפורניה, הנמצאים פחות משעה מ-LAX).

ימים ספורים לאחר מכן נודע כי בכוונתה להוציא משירות אל כלל דגמי הבואינג 777 שלה, ולקראת סוף חודש מאי החברה הודיעה כי היא מחדשת חלק מטיסותיה ליעדים בינלאומיים, לרבות לישראל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE