הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פניית פרסה: בוטלו השינויים שתוכננו במדיניות ויזת הסטודנטים
במהלך הדיון הראשוני שנערך במסגרת התביעה שהוגשה ע"י שתי אוניברסיטאות, עו"ד מטעם סוכנות ההגירה הודיע כי הממשל הפדרלי חוזר בו מן ההחלטה והשינויים. לא ברור מה הוביל לכך, אולם יתכן שזה קשור לכך ש-18 מדינות תבעו בעקבות ההחלטה

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ החליט לחזור בו מההחלטה לפיה סטודנטים בינלאומיים הלומדים באוניברסיטאות אמריקאיות ייאלצו לעזוב את ארה"ב או להסתכן בגירוש, במידה שאותו מוסד לימודי יחליט לקיים לימודים מקוונים בשל הקורונה.

התפנית המפתיעה הגיעה הבוקר (שלישי) כאשר עורך דין המייצג את סוכנות אכיפת המכס וההגירה (ICE) בתביעה שהוגשה ע"י אוניברסיטאות הרווארד והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), הודיע כי הממשל מבטל את השינוי באופן מיידי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, הרקע לתביעה היא ההכרזה הדרמטית בשבוע שעבר, שהייתה עלולה להשפיע על כ-375 אלף סטודנטים בינלאומיים הלומדים בארצות הברית במסגרת ויזה ייעודית לכך. בזמנו, ב-ICE החליטו שלא ינפיקו אשרות לימודים חדשות מסוג F-1/M-1 במקרים שבהם הלימודים מתקיימים מהבית.

המשמעות הייתה שאלו הנמצאים בתהליך לקראת קבלת הוויזה אומנם יושפעו, אך מי שירגיש בשינוי באופן מיידי הם אלו שכבר נמצאים בארצות הברית זה עתה. בהודעת ICE הוסבר כי "הלומדים במוסדות שבהם הלימודים מתקיימים מרחוק צריכים לעזוב את המדינה". עם זאת, הוסבר כי תינתן האפשרות לעבור לאוניברסיטה אחרת, אך רק במידה שהיא מקיימת לימודים בכיתות עצמן. חשוב להסביר כי מבחינת ICE, אוניברסיטה שמקיימת את הלימודים בצורה משולבת (חלק מהלימודים בכיתות, השאר מהבית) תיחשב בדיוק כמו אוניברסיטה שמקיימת את כל הלימודים מהבית.

כאמור, לא ברור מה הוביל לפניית הפרסה של הממשל, אך יתכן שזה קשור לכך ששליש ממדינות ארה"ב הגישו תביעה בעקבות ההכרזה.

פרטים נוספים בהמשך

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE