הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר חיל האוויר מודה: "יש מרוץ חימוש – והסינים עושים זאת באגרסיביות"
פרנק קנדל התייחס לניסוי הטילים של הרפובליקה הקומוניסטית, אשר גם ארצות הברית מבצעת, והודה כי כלי הנשק שיש לפנטגון "עדיין שימושיים – אך לא מפחידים את סין"

ארצות וסין מעורבות במרוץ חימוש לפיתוח הנשק ההיפרסוני, כך אמר מזכיר חיל האוויר האמריקני ביום שלישי, בעוד בייג'ינג ווושינגטון בונות ובוחנות יותר ויותר נשק מהדור הבא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סין וארצות הברית במרוץ חימוש אחת נגד השנייה (צילום: Shutterstock)

 

"יש מרוץ חימוש, לא בהכרח למען הגדלת הארסנל – אלא למען הגברת האיכות", אמר פרנק קנדל, מזכיר חיל האוויר האמריקני, לסוכנות הידיעות רויטרס. "זה מרוץ חימוש שנמשך די הרבה זמן. והסינים לוקחים את זה באופן אגרסיבי".

באוקטובר, יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מיילי, אישר כי צבא סין ערך ניסוי בנשק היפרסוני, שהדאיג מאוד מומחים צבאיים. אך גם הפנטגון ערך השנה מספר ניסויים בנשק היפרסוני. באוקטובר, למשל, חיל הים בחן בהצלה מנוע רקטי מאיץ שישמש להנעת רכב שיגור הנושא נשק היפרסוני.

כלי נשק היפרסוניים נעים באטמוספירה העליונה במהירויות של יותר מפי חמש ממהירות הקול.

קנדל ציין כי בעוד שהצבא האמריקני מיקד כספים בעיראק ובאפגניסטן, הוא הוריד את הרגל מהגז בכל העניין של נשק היפרסוני. "זה לא אומר שלא עשינו כלום, אבל לא עשינו מספיק", אמר.

 

פרנק קנדל, מזכיר חיל האוויר (צילום: איי.פי)

 

בעוד הפנטגון נכנס למחוז התקציב השנתי של 2023, קנדל מקווה להפסיק להשתמש במערכות ישנות ויקרות ולגייס כספים לטובת מערכות חדשות, כולל תוכנית פיתוח טילים היפרסוניים. כלי הנשק הישנים "הם עדיין שימושיים, אבל אף אחד מהם לא מפחיד את סין".

ארצות הברית וסין לא לבד במרוץ החימוש לכלי נשק מתקדמים כאלה, ואתמול רוסיה הודיעה כי חיל הים ביצעה בהצלחה שיגור נוסף של טיל שיוט ההיפרסוני שלה, 'זירקון', שגרר שבחים מצד הנשיא ולדימיר פוטין שטען כי מדובר בדור חדש מערכות נשק שאין דומה לו.

כאמור, בחודש יולי האחרון סין ביצעה ניסוי בטיל היפרסוני, ולפני כשבוע גורמי הבטיחון האמריקנים הודו כי אף מדינה אחרת לא הצליחה לערוך ניסוי שכזה. הניסוי כלל חללית שנושאת ראש נפץ גרעיני, ממנה שוגר טיל בזמן שהיא נסעה מעל ים סין הדרומי. מומחים אמריקניים מהפנטגון חוקרים את הדיווחים על הניסוי, אותו סין כחישה, ואמרו: "ההתפתחות הזו מדאיגה אותנו כמו שהיא צריכה להיות לכל מי שמחפש שלום ויציבות באזור ומחוצה לו. זה גם מתבסס על הדאגה שלנו לגבי יכולות צבאיות, אחריהם הרפובליקה הסינית ממשיכה לרדוף".

כאמור, השגרירות הסינית הכחישה את הדיווחים על הניסוי, ומסרה: "אנחנו בכלל לא מעוניינים לקיים מרוץ חימוש עם מדינות אחרות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE